Xασάν rulz!
Μέ τήν ειλικρινή ευχή, τό τάχιστα γρηγορώτερο, νά γίνουμε μειονότητα στήν (μέ τούς διάσημους νόμους τών εβδομήκοντα είς εβδομηκοστή ευκαιριών νομιμοποίησης σέ όποιον ξένο μάς επισκέπτεται) κωλοχώρα αυτή.
Από το 1996 μέχρι σήμερα ιδρύθηκαν και λειτουργούν 26 σχολεία διαπολιτισμικής εκπαίδευσης σε όλη την Ελλάδα -13 δημοτικά, 9 Γυμνάσια και 4 Λύκεια - επί συνόλου 15.174 δημόσιων σχολικών μονάδων. Αντιστοιχούν δηλαδή μόλις στο 0,17% της δημόσιας εκπαίδευσης που παρέχεται στη χώρα μας, την ώρα που ο αριθμός των αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών αγγίζει το 10%. Πολύ περισσότερα Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, για να χαρακτηριστεί ένα σχολείο διαπολιτισμικό θα πρέπει ο αριθμός των παλιννοστούντων και αλλοδαπών μαθητών να πλησιάζει το 45% του συνολικού αριθμού. Στην πράξη, δηλαδή, τα διαπολιτισμικά σχολεία της χώρας είναι πολύπερισσότερα, αφού σε πολλά δημόσια σχολεία στην πρωτεύουσα, αλλά και στην επαρχία, ο αριθμός των αλλοδαπών μαθητών ξεπερνά το 50%. Η μόνη διαφορά λοιπόν με τα επισήμως χαρακτηρισμένα ως Σχολεία Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης είναι ότι τα τελευταία δεν έχουν καθόλου Ελληνες μαθητές, οι οποίοι τα εγκατέλειψαν «άρον άρον» με τον φόβο ότι η πολιτιστική διαφορετικότητα και η γλωσσική ιδιαιτερότητα των μαθητών επηρεάζει αρνητικά το επίπεδο μάθησης. Σύμφωνα με στοιχεία του Ινστιτούτου Παιδείας Ομογενών και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης (ΙΠΟΔΕ), ο αριθμός των αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών αγγίζει σήμερα τις 140.000, δηλαδή το 9,5% του συνολικού μαθητικού πληθυσμού της χώρας. Μόνο οι αλλοδαποί μαθητές ξεπερνούν τις 110.000. Είναι χαρακτηριστικό ότι πριν από δέκα χρόνια, τα παιδιά των οικονομικών μεταναστών στα ελληνικά σχολεία ήταν μόλις 8.455 - το 0,6% του συνολικού μαθητικού πληθυσμού. Σύμφωνα με στοιχεία του Ινστιτούτου Μεταναστευτικής Πολιτικής, το 66% των αλλοδαπών μαθητών προέρχονται από την Αλβανία, το 10,6% από τη Βουλγαρία και το 4,1% από τη Ρουμανία. Τη μεγαλύτερη συσσώρευση αλλοδαπών μαθητών εμφανίζει η Περιφέρεια Αττικής, όπου βρίσκεται το 10,5% του συνολικού αριθμού αλλοδαπών μαθητών της χώρας (επί συνόλου 225.144 μαθητών, οι 23.454 είναι αλλοδαποί). Τα υψηλότερα ποσοστά αλλοδαπών μαθητών καταγράφονται σε σχολεία της Κυψέλης, των Πετραλώνων, στο Γκάζι, της πλατείας Βάθη - εκεί το ποσοστό ξεπερνά ακόμα και το 70%. Σύμφωνα με έρευνα του ΕΚΚΕ (Ελληνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών) το 58% των δασκάλων και καθηγητών στα ελληνικά σχολεία θεωρούν ότι η παρουσία αλλοδαπών μαθητών στις τάξεις δεν επηρεάζει αρνητικά την εκπαιδευτική διαδικασία. Ενδιαφέρον παρουσιάζουν επίσης οι απαντήσεις των ίδιων των μαθητών στην έρευνα. Το 84% των μαθητών δημοτικού και το 76% των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δηλώνουν ότι έχουν φίλους άλλης εθνικότητας.
Αλλοδαποί - παλιννοστούντες το 10% του μαθητικού πληθυσμού
Από το 1996 μέχρι σήμερα ιδρύθηκαν και λειτουργούν 26 σχολεία διαπολιτισμικής εκπαίδευσης σε όλη την Ελλάδα -13 δημοτικά, 9 Γυμνάσια και 4 Λύκεια - επί συνόλου 15.174 δημόσιων σχολικών μονάδων. Αντιστοιχούν δηλαδή μόλις στο 0,17% της δημόσιας εκπαίδευσης που παρέχεται στη χώρα μας, την ώρα που ο αριθμός των αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών αγγίζει το 10%. Πολύ περισσότερα Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, για να χαρακτηριστεί ένα σχολείο διαπολιτισμικό θα πρέπει ο αριθμός των παλιννοστούντων και αλλοδαπών μαθητών να πλησιάζει το 45% του συνολικού αριθμού. Στην πράξη, δηλαδή, τα διαπολιτισμικά σχολεία της χώρας είναι πολύπερισσότερα, αφού σε πολλά δημόσια σχολεία στην πρωτεύουσα, αλλά και στην επαρχία, ο αριθμός των αλλοδαπών μαθητών ξεπερνά το 50%. Η μόνη διαφορά λοιπόν με τα επισήμως χαρακτηρισμένα ως Σχολεία Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης είναι ότι τα τελευταία δεν έχουν καθόλου Ελληνες μαθητές, οι οποίοι τα εγκατέλειψαν «άρον άρον» με τον φόβο ότι η πολιτιστική διαφορετικότητα και η γλωσσική ιδιαιτερότητα των μαθητών επηρεάζει αρνητικά το επίπεδο μάθησης. Σύμφωνα με στοιχεία του Ινστιτούτου Παιδείας Ομογενών και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης (ΙΠΟΔΕ), ο αριθμός των αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών αγγίζει σήμερα τις 140.000, δηλαδή το 9,5% του συνολικού μαθητικού πληθυσμού της χώρας. Μόνο οι αλλοδαποί μαθητές ξεπερνούν τις 110.000. Είναι χαρακτηριστικό ότι πριν από δέκα χρόνια, τα παιδιά των οικονομικών μεταναστών στα ελληνικά σχολεία ήταν μόλις 8.455 - το 0,6% του συνολικού μαθητικού πληθυσμού. Σύμφωνα με στοιχεία του Ινστιτούτου Μεταναστευτικής Πολιτικής, το 66% των αλλοδαπών μαθητών προέρχονται από την Αλβανία, το 10,6% από τη Βουλγαρία και το 4,1% από τη Ρουμανία. Τη μεγαλύτερη συσσώρευση αλλοδαπών μαθητών εμφανίζει η Περιφέρεια Αττικής, όπου βρίσκεται το 10,5% του συνολικού αριθμού αλλοδαπών μαθητών της χώρας (επί συνόλου 225.144 μαθητών, οι 23.454 είναι αλλοδαποί). Τα υψηλότερα ποσοστά αλλοδαπών μαθητών καταγράφονται σε σχολεία της Κυψέλης, των Πετραλώνων, στο Γκάζι, της πλατείας Βάθη - εκεί το ποσοστό ξεπερνά ακόμα και το 70%. Σύμφωνα με έρευνα του ΕΚΚΕ (Ελληνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών) το 58% των δασκάλων και καθηγητών στα ελληνικά σχολεία θεωρούν ότι η παρουσία αλλοδαπών μαθητών στις τάξεις δεν επηρεάζει αρνητικά την εκπαιδευτική διαδικασία. Ενδιαφέρον παρουσιάζουν επίσης οι απαντήσεις των ίδιων των μαθητών στην έρευνα. Το 84% των μαθητών δημοτικού και το 76% των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δηλώνουν ότι έχουν φίλους άλλης εθνικότητας.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]
<< Αρχική σελίδα