Τετάρτη, Σεπτεμβρίου 05, 2012

Kitsch καὶ cliché

Καὶ μέσα σὲ ἕνα καλὰ δομημένο πολιτικὸ λόγο, ἁρκούντως ἀντιρατσιστικὸ κατὰ τὶς τρεντιὲς τῆς ἐποχῆς μας, ἔρχεται καὶ δένει ἡ μεστὴ αἰτιολόγηση:

Στ' αρχίδια του αν το εγγονάκι δεν θα παίξει ποτέ στην ομάδα μπάσκετ του σχολείου.

Λόλ! Λὸλ μὰ καὶ πράγματι!

Ῥὲ τί τραβᾶμε κι ἐμεῖς οἱ ἀδέξιες μὲ τὴν κάθε φτηνὴ σαλούφα ποὺ σκρουτζείως ποιοῦσα, δὲν ἐπιλέγει προώθηση/διαφήμιση τοῦ ἔργου (sic) της μὲ ὀρθόδοξα (μὲ τὸ άζημίωτο δηλαδὴ) μέσα.  Not to be taken seriously συνεπῶς καὶ εἶναι λυπηρὸ νὰ ἀσχολοῦνται τόσοι μὲ κάποια attention whore.

Μάλιστα ἐτέθη ζήτημα καὶ στὸ βλὸγ ποὺ ἔχετε ἀνὰ χείρας (sic). Γιὰ τὸ ἄν πρέπῃ ὄχι ἀναφορά. Καὶ συντακτική του ἐπιτροπὴ μὲ ψήφους 88-82 (κινούμεθα στὰ βήματα, στὰ χρόνια τοῦ 70, τῆς  λιμπερασιόν) ἐνέκρινε ἀναφορὰ στὴν ξανθιὰ σκηνοθέτιδα, ἠθοποιό, συγγραφέα, βοτανολόγο, ἀρτίστα, μικροβιολόγο, ἀκροβάτιδα, διότι κατὰ τἄλλα ὑπῆρχαν ἔντονες ἀντιδράσεις εἰς τὸ νὰ τὴν διαφημίσωμε τζάμπα.

Ἐν τούτοις, πρέπει νὰ εἰπωθῇ πώς... Ἂν τὰ μηνιαίως ὡράριά (sic) της εἶναι μάχιμα, κι ὄχι καμμένα καὶ ζέοντα πύον λόγῳ πολλῶν τοξικῶν, ἐλπίζουμε νὰ δοῦμε κάααααποια στιγμὴ (ἤδη εἶναι ἐτῶν παρὰ 69, ἑκατό, δηλαδής 41 – τὰ βυζάκια της ὡστόσο, ἔστω φωτοσοπίως, φαίνονται φερέλπιδα παρότι θὰ ἔπαιξε γιὰ τέτοιες τσίτα ῥῶγες, ποσότης πάγου ἀπαιτουμένου γιὰ ἑβδομήκοντα ντάκιουρα) πόσο ἄμ’ἕπος ἄμ ἔργον εἶναι κι αὐτή. Δηλαδὴ θέλω νὰ πῶ τί πιὸ φυσικὸ ἀπὸ τὸ ὅτι ὁ τυπὰς ποὺ θὰ τῆς ἰσιώσῃ καὶ γονιμοποιήσει τὴν μήτρα δέον νὰ εἴῃ ἔγχρωμος ἀφροευρωπαῖος ἀράπης - ἂν μὴ τί ἄλλο. 

Ἂν μὴ τί ἄλλο· πρέπει νὰ πάῃ στὸν μπαμπᾶ της ἕνα μικρὸ μιγαδάκι, ἀπὸ ἑλληνίδα (sic) μάνα (sic) ξανθιὰ (sic) καὶ ἀφρικανὸ πατέρα μελαχροινὸ αἰθίοπα τὸ ὁποῖο μιγαδάκι θὰ μπορῇ νὰ παίζῃ μπάσκετ στὴν ὁμάδα τοῦ σχολειοῦ καὶ ἔτσι ἀνοσία θὰ ἀποκτήσῃ σὲ ὅλα τὰ συμπλέγματα ποὺ (θὰ) ἔχουν ἄσπρα ἑλληνάκια. Ὑψηλὴ πολιτικὴ ἀνάλυση, ἐκ βαθέων ἀντιρατσιστικὴ ἐξομολόγηση!

Κι ὅμως, δὲν πετιοῦνται τομάτες σὲ μιὰ τέτοια θέση, ἢ ἔστω κάποιο ξεροβήξιμο ποὺ νὰ ζητᾷ ἀπὸ τὴν ἐκφέρουσα αὐτὴν νὰ κάτσῃ φρόνιμα καὶ νὰ ἀφήσῃ τὶς μαλακίες ποὺ σίγουρα τὴν ἐκθέτουν. Ὄχι. Ἀντιθέτως. Ἡ Λένα Διβάνη, γνωστὴ καριόλα τῆς διανόησης [συνωνυμιὰ καὶ λογοπαίγνιο μὲ τὸ ἐπώνυμό της (διβάνι, κρεβάτι, καριόλα) φυσικά· ὄχι ἐξύβριση · ἄλλωστε γιὰ νὰ εἶσαι καριόλα καριόλα ἀπαιτεῖται συναίνεση κι ἀπὸ τὸ ἄντρα καὶ ποῖο ἄντρα ξενέρωτο καὶ χωρὶς περιεκτικότητα ἁλκοὸλ 7 στὸ αἷμα του θὰ τὸν ἔδινε σὲ μιὰν πρὸ 25ετίας γυναῖκα;] λέει κάτι σωστὸ σὲ ἄρθρο της. Διαβάστε το, βρίσκεται εὔκολα στὸ δίκτυο.

Μεταξὺ ἄλλων, πολὺ γουστόζικων  διότι ψιλοκαταλήγει σὲ κάτι τὸ ὁποῖο ἦταν ὁ ἀκρογωνιαῖος λίθος τῶν ἐνστάσεων 82 συντακτῶν τοῦ βλὸγ αὐτουνοῦ, ὥστε νὰ μὴν δημοσιευτῇ τὸ παρόν, εἶναι τὸ παρακάτω:

Τα εργαλεία της [Σημείωση γράφοντος: ἐδῶ ἀναφέρει τὸ ὄνομα τῆς συγγραφέως, σκηνοθέτιδος, ἠθοποιοῦ] (οι φωνές, η υπερβολή, το σπλάτερ, η ειρωνεία, το μαύρο κιτς, το ατελείωτο βρισίδι) είναι τα εργαλεία ενός παιδιού που όταν αρχίζει να ζητάει την προσοχή σου μπορεί ακόμα και να βάλει φωτιά στο σπίτι του για να σου δείξει πώς παίρνει φωτιά το σπίτι σου.




8 σχόλια:

Ο χρήστης Blogger The Motorcycle boy είπε...

Έχω να παρατηρήσω αγαπητέ μου φίλε:

1. Η Κιτσοπούλου, κατά την ταπεινή μου γνώμη, είναι μπάζο. Και με αυτό δεν αναφέρομαι τόσο στην εξωτερική της εμφάνιση η οποία ποσώς με απασχολεί (σάμπως και μου την έπεσε ποτέ να πηδηχτούμε;) αλλά στην καλλιτεχνική της πορεία ως συγγραφέας, ηθοποιός και σκηνοθέτις.

2. Διαφήμιση δεν κάνει στα σίγουρα εφόσον το συγκεκριμένο έργο έχει κατέβει εδώ και κάτι μήνες -εκτός αν μου αποδείξεις οτι πρόκειται περί συνωμοσίας μεταξύ αυτής και του Θέμου (που έχει κέφια).

3. Η υπόθεση, ΥΠΟΘΕΤΩ (σικ -πλεονασμός) οτι εμφανίστηκε ΤΩΡΑ στον Πρώτο Θέμο επειδή κάμποσοι καλλιτέχνες διαμαρτύρονται που διώχνουν τον διευθυντή του Φεστιβάλ Αθηνών ονόματι Λούκο (ή κάπως έτσι -δεν τα παρακολουθώ τα καλλιτεχνικά). Άρα, αυτόν στοχεύει το δημοσίευμα που ενέκρινε το συγκεκριμένο έργο και όχι τόσο την Κιτσοπούλου.

4. Η κάλυψη του θέματος από τη φυλλάδα είναι εφάμιλλη της σκατότητας του Θέμου (χρησιμοποιεί γυμνό από άλμπουμ του Διαμαντόπουλου, στο οποίο παλιότερο άλμπουμ είχε παρελάσει όλη η αθηναϊκή κουλτούρα γυμνή -π.χ. Κονιόρδου). Άσε που το κομμάτι το οποίο κοπυπαστάρει από το κείμενο της Κιτσοπούλου παρουσιάζει αποσπασματικά την άποψή της. Αν διαβάσεις ΟΛΟ το κείμενο (το βρήκα εδώ: http://poeticavuelo.blogspot.gr/search?updated-max=2012-09-06T13:07:00%2B03:00&max-results=1 ) θα δεις οτι δεν είναι ακριβώς έτσι τα πράγματα. Με το συγκεκριμένο κείμενο πάντως εγώ συμφωνώ σχεδόν απόλυτα. Με το κομμάτι που έβαλε ο Θέμος ΕΤΣΙ ΞΕΚΟΜΜΕΝΑ σαφώς και θα διαφωνούσα.

5. Κάποτε σκίζαμε τα σουτιέν μας εμείς οι πολιτισμένοι για το φετφά (όχι Φέτφα) που είχαν βγάλει οι Μουσουλμάνοι για τον Ρουσντί λόγω Σατανικών Στίχων. Σήμερα αντιδρούμε όπως ακριβώς και οι μουσουλμάνοι για κάποιο θεατρικό το οποίο δεν έχουμε καν δει. Μήπως είμαστε το ίδιο γελοίοι με τους μουσουλμάνους;

6. Δώσανε, λέει, 41 χιλιάρικα γι΄αυτή τη μαλακία από το Φεστιβάλ. Αυτό θα το δεχτώ -επειδή όπως προείπα θεωρώ μπάζο την Κιτσοπούλου. Ρωτάω τώρα: ΑΥΤΗ ΜΟΝΟ ήταν η μαλακία του φεστιβάλ και όλα τα υπόλοιπα είναι αριστουργήματα; Αν ναι -καλώς φωνάζουμε. Την ήξερες κι από χτες ρε πουλάκι μου την Κιτσοπούλου ώστε να μπορείς να λες οτι το έργο της είναι μαλακία ΧΩΡΙΣ ΚΑΝ ΝΑ ΤΟ ΔΕΙΣ; Αν ναι και είσαι τόσο καλλιεργημένο -καλώς φωνάζεις. Μήπως όμως θεωρείς μαλακία το έργο επειδή ΑΠΛΩΣ αναφέρεται με άσχημο τρόπο στον Διάκο; Αν ναι -συγνώμη αλλά είσαι μέγας μάλαξ. Επειδή, με αυτή τη λογική, μεγάλη μαλακία είναι και το "Βάζει ο Ντούτσε τη στολή του", αφού δυσφημεί τον άνθρωπο λέγοντας ψέμματα. Όμως, όπως έχει πει μέχρι κι ο (μέγας μάλαξ) Τζιμάκος: "Η τέχνη δεν ακριβολογεί, ούτε περιγράφει πραγματικά γεγονότα γιατί αν ήταν έτσι θα υπήρχε μόνο ένα χελιδόνι και η Άνοιξη θα ήταν είδος διατίμησης".

Ειλικρινά, ο ημέτερος...

7/9/12, 11:32 π.μ.  
Ο χρήστης Blogger vangelakas είπε...

Ταβάριτς, μότορ,

Νομίζω ὅτι εἶναι ξεκάθαρο ὅτι δὲν ἐκφράζω πουθενὰ τὸν ἀποτροπιασμό μου γιὰ τὸ ὅτι θίγεται κάποια προσωπικότης τῆς ἐπανάστασης.

Δημοκρατία ἔχουμε καί ἐπιτρέπεται ἡ ἐλεύθερη ἔκφραση. Δέν εἶμαι χωροφύλαξ.

Τό θέμα μου ἀποκλειστικά, εἶναι γιά τό ὅτι ἐπινοεῖ ὁ κάθε παρολίγον καλλιτέχνης, χῖ ψῖ μαλακίες (οἱ ὁποῖες βεβαίως θίγουν μόνον ὅ,τι μπορεῖ νά θίξῃ ἕναν δεξιό, ἀλλά τοῦτο εἶναι ἄς ποῦμε ἄλλο θέμα) γιά νά φανεῖ καί τσαμπδιαφημιστεῖ κι οἱ μαλάκες τσιμπᾶμε καί καθόμαστε κι ἀσχολούμαστε.

8/9/12, 9:06 π.μ.  
Ο χρήστης Blogger The Motorcycle boy είπε...

Α, εναντίον του Θέμου είναι το ποστ σου! Χαχαχαχα

Πάντως, αν το δεις πιο σφαιρικά το ζήτημα θα διαπιστώσεις οτι βεβαίως κάποιοι καλλιτέχνες (με ή χωρίς εισαγωγικά) θίγουν κάμποσες φορές με το έργο τους (βάλε μπιπ στο έργο) τούς δεξιούς αλλά το επίσημο κράτος θίγει με τις πράξεις του και τα έργα του (π.χ. νόμοι, σχολικά βιβλία κλπ) συνεχώς τους αριστερούς. Θα θεωρήσω λοιπόν τις παραπάνω πράξεις των καλλιτεχνών απλή απάντηση στην κρατική προπαγάνδα και θα αναγορεύσω τους καλλιτέχνες αυτούς σε Κατσουράνηδες οι οποίοι θίχτηκαν από την πράξη του διαιτητή εξ ου και αντέδρασαν λελογισμένα.

10/9/12, 8:53 π.μ.  
Ο χρήστης Blogger vangelakas είπε...

χαχαχαχα! ἄ ῥὲ Θανάση!


Ἄ! Μὴν ἀναφέρεις τέτοια ὀνόματα ἐδῶ, μουνόπανο!

(σὲ πειράζω)

10/9/12, 10:29 μ.μ.  
Ο χρήστης Blogger The Motorcycle boy είπε...

Καλά τότε, δεν θα τον ξαναναφέρω -αλλά αφού είσαι άτομο που τιμά τις παραδόσεις θα μεταχειρίζομαι πλέον σαν παράδειγμα μόνο τον Καραγκούνη που ανακηρύχθηκε "προστατευόμενο μνημείο εθνικής κληρονομιάς"!

Αλήθεια -εσείς που είσαστε και εθνικιστές παύλα άνθρωποι δεν θα κάνετε τίποτα με τον Σουλεϊμάν τον Μεγαλοπρεπή και τα υπόλοιπα τούρκικα σήριαλ; Με γαμήσανε όλο το καλοκαίρι που περίμενα να δω επανάληψη το Ευτυχισμένοι Μαζί και πήγαινε μέχρι τις 11 η Σιλά!

11/9/12, 9:25 π.μ.  
Ο χρήστης Blogger vangelakas είπε...

τὸ "μουνόπανο" τὸ εἶπα ἐπειδὴ αὐτὸ φάνηκε στὴν κάμερα νὰ λέει αὐτὸς ὁ ἀδαμάντινος χαρακτήρας, στὸν διαιτητή.

Γιὰ τὸν Σουλεϊμάν, δὲν ξέρω, τί παίζει; Δὲν ἔχω πάρει ἀποκωδικοποιητή ἀκόμα!

11/9/12, 7:02 μ.μ.  
Ο χρήστης Blogger The Motorcycle boy είπε...

Είπε τον διαιτητή "μουνόπανο" ο Κατσούρ κι εκείνος τον απέβαλε; Διαμαρτύρομαι εντόνως καθότι αυτό είναι σεξισμός, σωβινισμός και αντρικός γουρουνισμός! Από πού κι ως πού η σερβιέτα είναι προσβλητικός χαρακτηρισμός; Δηλαδή άμα τον έλεγε "πάμπερς" ή "σώβρακο" ή "χαρτί υγείας" θα τον απέβαλε; Όχι! Άμα τον έλεγε "κιλότα" όμως!

Έχει ξεσηκωθεί πανελλήνια εκστρατεία με μπροστάρηδες τη Δημοκρατία (την εφημερίδα -μην πάει ο νους σου στο κακό!) και τη Ρίαλ Χατζηνικολάου να σταματήσει η προβολή του συγκεκριμένου σήριαλ επειδή υμνεί έναν σφαγέα των Ελλήνων. Αυτά έχω ακούσει, το σήριαλ το είδα 2 λεπτά από περιέργεια (κάτι χανούμισσες έδειχνε -ΑΕΚ;- αλλά ήταν γριές και βαρέθηκα -άρα όχι ΑΕΚ). Τον Σουλεϊμάν δεν τον θυμάμαι να μας σφάζει αλλά για να λένε...

14/9/12, 11:15 π.μ.  
Ο χρήστης Blogger ange-ta είπε...

για δες τον τοίχο σου, Βαγγέλακα!

14/9/12, 10:14 μ.μ.  

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα

blog stats