Παρασκευή, Οκτωβρίου 12, 2007

Comment ? Ντάντες.

Διαβάζοντας τό σχεδόν πλήρες, ευδιάρθρωτο, ευχάριστα αναγνωσιάρικο πόστ τής κομποζισιόν ντόλλ γιά τόν Τσέ, στάθηκα κυρίως σέ αυτό:

Τα χρόνια που ακολουθούν ο Che στηρίζει τον Fidel, βοηθώντας από όποια θέση του ζητηθεί: πρόεδρος της Εθνικής Τράπεζας της Κούβας , Υπουργός Βιομηχανίας, διοικητής στο στρατόπεδο La Cabana (όπου εμφανίζονται οι πρώτοι λεκέδες στο τι-σερτ, όταν του αποδόθηκαν τα διόλου κολακευτικά γαλόνια του “supreme prosecutor” με βάση τον ενεργό ρόλο που έπαιξε στις διαδικασίες “επαναστατικής τιμωρίας” των αιχμάλωτων στρατιωτών και υποστηρικτών του Batista που συνοπτικά εκτελέστηκαν ως εγκληματίες πολέμου).

Θυμόμουν επίσης, αμυδρά πάντως, κάποια περί διώξεων τού Γκεβάρεως πρός τούς ομοφυλόφιλους.

Πέρα από τούς λιβανωτούς, πέρα από τήν θεώρηση κάποιου ώς αλανθαστούχου, νομίζω ότι πάντα όλο καί κάπου θά υπάρχουν κηλίδες. Είναι απίθανο, είναι αδύνατο κάποιος νά μήν διαθέτει αρνητικά καί νά συναγωνίζεται σέ αψεγάδιαστη αριστάδα τόν άγιο Χαράλαμπο (ώπα! Λανθασμένο παράδειγμα!) σέ αψεγάδιαστη αριστάδα τόν Άρη Βελουχιώτη! Τόν Νίκο Μπελογιάννη! Τόν Χαρίλαο Φλωράκη! Άς είναι... Καίτοι η συνεπής ιδεολογική του στάση διαθέτει πάρα πολλούς θαυμαστές καί στήν άκρα δεξιά, δέν ανήκω καί πάααρα πολύ σ’αυτούς.

Τσέ Γκεβάρα, η άλλη όψη τού μύθου.

Ο Φιντέλ Κάστρο αναφερόταν αδιάκοπα στήν Γαλλική Επανάσταση: τό Παρίσι τών Ιακωβίνων είχε τόν Σαίν Ζύστ, η Αβάνα τών ανταρτών είχε τόν Τσέ Γκεβάρα της, τήν λατινοαμερικανική εκδοχή τού Νετσάγιεφ.

Γόνος εύπορης οικογένειας, γεννημένος στό Μπουένος Άιρες τό 1928, ο Ερνέστο Γκεβάρα οργώνει από πολύ νεαρός τήν Λατινική Αμερική. Αυτός ο νεαρός αστός, μέ τήν εύθραυστη λόγω χρόνιου άσθματος υγεία, τελειώνει τίς σπουδές του στήν ιατρική ύστερα από μιά περιήγηση μέ ποδήλατο ανάμεσα στήν πάμπα καί τήν ζούγκλα τής Κεντρικής Αμερικής. Στίς αρχές τής δεκαετίας τού’50, έρχεται σέ επαφή μέ τήν αθλιότητα τής Γουατεμάλας τήν εποχή τού προοδευτικού καθεστώτος τού Γιάκομπο Άρμπενς, πού ανατρέπεται από τούς Αμερικανούς. Ο Γκεβάρα μαθαίνει νά μισεί τίς ΗΠΑ. «Ανήκω, χάρη στήν διαμόρφωση τής ιδεολογίας μου, σέ εκείνους πού πιστεύουν ότι η λύση τών προβλημάτων αυτού τού κόσμου βρίσκεται πίσω από αυτό πού κάποιοι αποκαλούν σιδηρούν παραπέτασμα», γράφει τό 1957 σέ έναν φίλο (επιστολή στόν Ρενέ Ράμος Λατούρ, παρατίθεται από τήν Ζανίν Βερντές – Λερού, όπ.π.). Μια΄νύχτα τού 1955, στό Μεξικό, συναντά έναν νεαρό εξόριστο Κουβανό δικηγόρο πού προετοιμάζεται νά επιστρέψει στήν Κούβα: τόν Φιντέλ Κάστρο. Ο Γκεβάρα αποφασίζει νά ακολουθήσει αυτούς τούς Κουβανούς πού θά αποβιβαστούν στό νησί τόν Δεκέμβριο τού 1956. χρίζεται διοικητής μιάς ένοπλης μονάδας καί γρήγορα ξεχωρίζει χάρη στήν σκληρότητά του. Ένα αγόρι, αντάρτης τής μονάδας του, πού είχε κλέψει λίγη τροφή, εκτελείται επιτόπου, χωρίς καμιά δικαστική διαδικασία. Αυτός ο οπαδός τού «αυταρχισμού μέχρις εσχάτων», σύμφωνα μέ τά λόγια τού παλιού του συντρόφου στήν Βολιβία Ρεζίς Ντεμπρέ (Loues soient nos seigneurs, Gallimard, 1996, σ.184), πού θέλει νά επιβάλει μιά κομμουνιστική επανάσταση, έρχεται σέ σύγκρουση μέ πολλούς Κουβανέζους διοικητές αντάρτικων μονάδων πού είναι αυθεντικοί δημοκράτες.

Τό φθινόπωρο τού 1958, ανοίγει ένα δεύτερο μέτωπο στήν πεδιάδα τού Λάς Βίγιας, στό κέντρο τού νησιού. Επιτίθεται μέ τρομερή επιτυχία σέ ένα τρένο πού μεταφέρει πολεμικές ενισχύσεις γιά λογαριασμό τού Μπατίστα: οι κυβερνητικοί στρατιώτες τρέπονται σέ φυγή χωρίς νά δώσουν μάχη. Μέ τήν επικράτηση τής επανάστασης, ο Γκεβάρα αναλαμβάνει χρέη «εισαγγελέως» καί αποφασίζει γιά τίς προσφυγές χάριτος. Η φυλακή τής Λά Καμπάνια όπου προϊσταται γίνεται θέατρο πολυάριθμων εκτελέσεων, προπάντων παλιών συντρόφων στά όπλα, πού παρέμειναν δημοκράτες.

Όταν διορίζεται υπουργός Βιομηχανίας καί διοικητής τής Κεντρικής Τράπεζας, βρίσκει τήν ευκαιρία νά εφαρμόσει τό πολιτικό του δόγμα επιβάλλοντας στήν Κούβα τό «σοβιετικό μοντέλο». Περιφρονώντας τό χρήμα αλλά ζώντας στίς ακριβές γειτονιές τής Αβάνας, υπουργός Οικονομικών στερούμενος ωστόσο καί τών πιό στοιχειωδών γνώσεων περί οικονομίας, κατέληξε νά καταστρέψει τήν Κεντρική Τράπεζα. Νιώθει πιό άνετα όταν καθιερώνει τίς «Κυριακές εθελοντικής εργασίας», καρπό τού θαυμασμού του γιά τήν ΕΣΣΔ καί τήν Κίνα – θά χαιρετήσει μέ ενθουσιασμό τήν πολιτιστική επανάσταση. Ο Ρεζίς Ντεμπρέ (όπ.π., σ. 185) παρατηρεί: «Εκείνος ήταν κι όχι ο Φιντέλ πού είχε τήν ιδέα γιά τό πρώτο “στρατόπεδο αναμόρφωσης” (δηλαδή καταναγκαστικών έργων) στήν χερσόνησο τής Γκουανάνια...»

Στήν διαθήκη του, αυτός ο μαθητής τής σχολής τής Τρομοκρατίας υμνεί «τό αποδοτικό μίσος πού μεταμορφώνει τόν άνθρωπο σέ μιά αποτελεσματική, βίαιη, επιλεκτική καί ψυχρή μηχανή πού σκοτώνει» (Ρεζίς Ντεμπρέ, όπ.π., σ.186). «Δέν μπορώ νά είμαι φίλος μέ κάποιον άν δέν συμμερίζεται τίς ιδέες μου», ομολογεί αυτός ο αιρετικός πού βαπτίζει τόν γιό του Βλαντιμίρ*, πρός τιμήν τού Λένιν. Δογματικός, ψυχρός καί άτεγκτος, ο «Τσέ» (αργεντίνικο παρατσούκλι) βρίσκεται σέ απόλυτη αντίθεση μέ τόν ανοιχτόκαρδο καί ζεστό χαρακτήρα τών Κουβανών. Στήν Κούβα, είναι ένας από τούς πρωτεργάτες τής επιστράτευσης τής νεολαίας, προσφέροντάς την έτσι θυσία στήν λατρεία τού νέου ανθρώπου.

Επιθυμώντας νά εξάγει τήν επανάσταση στήν κουβανέζικη εκδοχή της, τυφλωμένος από έναν πρωτόγονο αντιαμερικανισμό, αναλώνεται στήν εξάπλωση τών αντάρτικων σέ όλο τόν κόσμο, σύμφωνα μέ τό σύνθημά του: «Νά δημιουργήσουμε δύο, τρία... αναρίθμητα Βιετνάμ!» (Μάιος 1967). Τό 1963, πηγαίνει στήν Αλγερία, κατόπιν στό Ντάρ-ές-Σαλάμ, προτού βρεθεί στό Κογκό όπου διασταυρώνεται μέ κάποιον Ντεζιρέ Καμπίλα, έναν μαρξιστή πού αργότερα έγινε αφέντης τού Ζαϊρ, καί ο οποίος δέν έχει πρόβλημα μέ τίς σφαγές τών άμαχων πληθυσμών.

Ο Κάστρο τόν χρησιμοποιεί γιά τούς δικούς του σκοπούς. Όταν επέρχεται η ρήξη ανάμεσά τους, ο Γκεβάρα μεταβαίνει στήν Βολιβία. Προσπαθώντας νά εφαρμόσει τήν θεωρία τού foco (εστίας) τής εξέγερσης, καί περιφρονώντας τήν πολιτική τού ΚΚ τής Βολιβίας, δέν βρίσκει καμιά υποστήριξη έκ μέρους τών χωρικών, πού ούτε ένας τους δέν προσχωρεί στό περιπλανώμενο αντάρτικό του. Απομονωμένος καί καταδιωκόμενος, ο Γκεβάρα συλλαμβάνεται στίς 8 Οκτωβρίου 1967 καί εκτελείται τήν επομένη.


Από τήν Μαύρη Βίβλο τού Κομμουνισμού. Κεφάλαιο " Η Λατινική Αμερική στή δίνη τού κομμουνισμού".


* άλλος ένας θρίαμβος τού φλεξιμπίλιτυ τού μονοτονικού! (άσχετο)




Καί κάτι άλλο, περί τής ομοφοβίας τού Τσέ. Από : http://heteronmag.gr/9331/

Τού Βαγγέλη Σακαντάρη

Τον Απρίλιο του 1960 ο Ερνέστο Γκεβάρα αναλαμβάνει τη διεύθυνση του τομέα εκπαίδευσης των Επαναστατικών Ενόπλων Δυνάμεων. Αμέσως παρουσιάζει στο Φιντέλ Κάστρο ένα “Γενικό Σχέδιο Φυλακών”, σχέδιο εγκλεισμού και εξόντωσης των πολιτικών του αντιπάλων. Ο Φιντέλ συμφωνεί. Λίγους μήνες αργότερα, ανοίγει στην Κούβα το πρώτο “στρατόπεδο αναμόρφωσης”, στη χερσόνησο του Guanaha. O Ρεϊνάλντο Αρένας αναφέρει σχετικά με τα πρώτα χρόνια της κουβανικής Επανάστασης: “Μία σεξουαλική επανάσταση άνθιζε ταυτόχρονα με την κοινωνική επανάσταση, τον πρώτο καιρό. Αλλά τα τύμπανα των μιλιταριστών προσπαθούσαν διαρκώς να τσακίσουν το ρυθμό της ποίησης, τη χαρά της ζωής”. Ώσπου τα κατάφεραν. “Το στρίμωγμα άρχισε στα σοβαρά. Η φρίκη και η ασχήμια μέρα με τη μέρα αυξανόταν. Αλλά η καταπίεση λειτούργησε σαν ερέθισμα και το σεξ έγινε τρόπος αντίστασης, όπλο ενάντια στο καθεστώς”, μαρτυρεί ο Αρένας.

Εν τω μεταξύ, ο “Τσε”, έχει ήδη στείλει τον αρχηγό της μυστικής αστυνομίας Ραμίρο Βαλντές να μάθει από τον δήμαρχο της Σανγκάης πώς τα κατάφερε να απαλλάξει την πόλη του από τους ομοφυλόφιλους. “Πολύ εύκολο. Χτυπάτε τους στο κεφάλι και πετάτε τους στο ποτάμι”, απαντά ο Κινέζος. Η λύση θεωρήθηκε λίγο παραπάνω…ριζοσπαστική απ’ όσο θα ’πρεπε (βλέπετε όλα μόλις τότε άρχιζαν, επιπλέον η Κούβα δεν διέθετε ποτάμι…).

“Σας ρωτώ. Μπορεί μια χώρα που έχει θυσιάσει τόσους ήρωες στον μακρύ δρόμο για τη λευτεριά, μια χώρα που για αυτήν έδωσαν τις ζωές τους τόσοι εκλεκτοί νέοι άνδρες και γυναίκες, μπορεί να ανεχθεί τόση ασέβεια;” -είναι ο Φιντέλ Κάστρο που ρωτά. “Αυτή η συμπεριφορά τους είναι καθαρά υποπροϊόν του καπιταλισμού και προέρχεται από μια μικρή ομάδα που μοναδικός της σκοπός είναι να συμπαρασύρει τους υπολοίπους. Αλλά εμείς δεν θα τους επιτρέψουμε να εξαπλώνονται και να διαδίδουν τις συνήθειές τους. Σας υπόσχομαι πως θα έρθει η μέρα που θα δούμε τους δρόμους καθαρούς, σας το υπόσχομαι!”.

Έτσι ο Ραούλ Κάστρο, αδελφός του Φιντέλ, αναλαμβάνει να ενημερωθεί από τους Βούλγαρους σχετικά με τις μεθόδους που αυτοί εφαρμόζουν ούτως ώστε “οι δρόμοι της Σόφιας να παραμένουν καθαροί”. “Εμείς έχουμε ανοίξει ένα ειδικό στρατόπεδο για τα αντικοινωνικά στοιχεία, σαν τους ομοφυλόφιλους, που η περίπτωσή τους μας ανησυχεί περισσότερο”, του απαντούν.

Ο Γκεβάρα υιοθετεί τη “βουλγάρικη λύση”. Συλλαμβάνει και φυλακίζει τους “acusados ser afeminados y vagos”, γνωστούς (καλλιτέχνες, συγγραφείς, κλπ) και μη –ακόμη και όσους αγωνίστηκαν στο πλευρό της Επανάστασης. “Περιττό να σας πω, ότι η Επανάσταση δεν έγινε για όλους…”, έγραφε ο Αρένας, πριν τον συλλάβουν.

Στις 23/2/1961 ο Γκεβάρα αναλαμβάνει καθήκοντα υπουργού Βιομηχανίας. Ο Φιντέλ συμφωνεί με την πρότασή του για το άνοιγμα τριών ακόμη στρατοπέδων. Σε ένα από αυτά, το “Nueva Vida”, στο Palos, θα συγκεντρώσουν 500 ανήλικους, έως και μωρά, παιδιά των αντιφρονούντων που είχαν ήδη εκτελεστεί.

Επιζήσαντες μαρτυρούν για τις άθλιες συνθήκες διαβίωσης στα στρατόπεδα: για τα κελιά παραδειγματισμού στο Pinar del Rio, γνωστά ως “tostadoras”, την πτέρυγα “Kilo 7” στο Camaguey, τα “gavetas” στο Tres Racios de Oriente -κελιά φάρδους 1 μέτρου και ύψους 1,80- ή τα 5 επί 5 της Nueva Carceral, όπου σε 22 αιώρες στοιβάζονταν 44 κρατούμενοι (σημ.: στο φιλμ “Before Night Falls”, βιογραφικό του Ρ. Αρένας, γίνεται εκτενή αναφορά στα κρατητήρια).

Θα είναι ο Γκεβάρα αυτός που θα επεξεργαστεί, μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια, τον Κανονισμό των Φυλακών και θα καθορίσει επακριβώς τη “λίστα” βασανιστηρίων. Αυτός και μόνο αυτός που θα αποφασίζει για την τύχη κάθε συλληφθέντος. Αυτός θα υπογράφει τις, χωρίς δίκη, θανατικές ποινές…έως το 1962, οπότε οι ευθύνες περνούν σε χέρια άλλων, των οποίων ηγείται ο Ραούλ Κάστρο. Οι συνεχιστές του εμπνευσμένου Σχεδίου Φυλακών του Τσε συγκροτούν τις Umap, στρατιωτικές φάλαγγες για την προώθηση της παραγωγής.

Οι Umap επινοήθηκαν επί τούτου για τους ομοφυλόφιλους”, λέει ο σκηνοθέτης Νέστωρ Άλμεντρος. “Ένας διαρκής ομοφοβικός παροξυσμός κατείχε το καθεστώς!..”. Στα κατά τόπους στρατόπεδα των Umap κατανέμονται οι έγκλειστοι ομοφυλόφιλοι της Nueva Carceral de la Havana del Est, της πρώτης φυλακής οργανωμένης αποκλειστικά για την “κατηγορία” από τον Ερνέστο Γκεβάρα, την περίοδο 1961-1962.

Όταν ο Άλεν Γκίνσμπεργκ επισκέπτεται την Κούβα το ’65, οι έγκλειστοι ομοφυλόφιλοι ανέρχονται σε 45 χιλιάδες.

Οι Ραούλ και Φιντέλ Κάστρο δεν υποπτεύονται κάτι για τον ένθερμο αμερικανό υποστηρικτή τους (…δεν κουνιότανε, μάλλον δεν του φαινότανε…), έτσι θεώρησαν σωστό και επιβεβλημένο να τον ξεναγήσουν στα “αγροκτήματα” των Umap και να τον ενημερώσουν εκτενώς για τη ζωή σε αυτά των “έκφυλων maricones”.

Ήταν ναζιστικά lager”, θυμάται ο Γκίνσμπεργκ, “όπου κάποιος μπορούσε να καταλήξει ακόμη και μετά από μία ανώνυμη καταγγελία”. Το σύνθημα των Umap ήταν “Η εργασία θα σας κάνει άνδρες” (αντίστοιχα, η επιγραφή στην πύλη του Άουσβιτς προειδοποιούσε: “Η εργασία θα σας κάνει ελεύθερους”…).

Ο Άλεν Γιανγκ στο βιβλίο του “Gays Under the Cuban Revolution”, μαρτυρεί πως φεύγοντας ο Γκίνσμπεργκ, εκνευρισμένος, σε απ’ ευθείας συνέντευξή του στην κουβανική τηλεόραση, αναφέρθηκε ξεκάθαρα σε αυτό που ήταν ευρέως γνωστό: τις σεξουαλικές προτιμήσεις δηλαδή του Ραούλ Κάστρο.

Στις 30 Απριλίου 1971, στο πρώτο συνέδριο “Για την εκπαίδευση και τον πολιτισμό” του κουβανικού Κ.Κ., γίνονται αναφορές στην ομοφυλοφιλία ως “…παθολογία μη συμβατή με τις κοινωνικές αξίες της Επανάστασης (…). Αρκετά ανεχτήκαμε υποτροπιάζοντες διεστραμμένους και ανεπανόρθωτα αντικοινωνικούς διεφθαρμένους, γνωστά στοιχεία που επηρεάζουν αρνητικά τη νεολαία μας...”.

Λέτε τα πράγματα να είχαν κάπως χαλαρώσει; Θα αναλάβει η Κομμουνιστική Νεολαία να επαναφέρει την τάξη. Ακριβώς όπως έπραττε η Χιτλερική Νεολαία καταδίδοντας τους Γερμανούς πολίτες εβραϊκής καταγωγής, η Κ.Ν.Κούβας επιδίδεται σε ένα άνευ προηγουμένου κυνήγι μαγισσών. Οι πιθανότητες για τους νέους έγκλειστους να βγουν ζωντανοί από τα lager του Φιντέλ είναι λιγότερες απ’ ότι στο παρελθόν. Η “βουλγάρικη λύση” ολισθαίνει σε “τελική λύση”. Το μαρτυρούν τα ντοκουμέντα που συλλέγει το Movimiento Libertario Cubano en el Exilio και η Διεθνής Αμνηστία.

Περισσότεροι από 100 χιλιάδες Κουβανοί κλείσθηκαν σε στρατόπεδα καταναγκαστικής εργασίας από τη δεκαετία του ’60. Ανεξακρίβωτος παραμένει ο αριθμός των θυμάτων. Υπολογίζεται στις 17 χιλιάδες.

Ο Ποινικός Κώδικας, στο άρθρο “Εγκλήματα ενάντια στη φυσιολογική ανάπτυξη των σεξουαλικών σχέσεων και ενάντια στην οικογένεια, την παιδική ηλικία και την νεότητα” προβλέπει φυλάκιση έως 20 χρόνια για “άτομα τα οποία προβαίνουν σκανδαλωδώς σε ομοφυλόφιλες πρακτικές ή επιδεικνύονται δημοσίως ή παροτρύνουν άλλα άτομα με σκοπό την ικανοποίηση των ομοφυλοφιλικής φύσεως επιθυμιών τους ”. Άλλο άρθρο καθιστά υπεύθυνους τους γονείς για τη διάγνωση, πρόληψη και καταστολή των ομοφυλοφιλικών επιθυμιών των παιδιών τους. Σε περίπτωση ανυπακοής, οι γονείς “υποχρεούνται να τα καταγγείλουν στις Αρχές”. No comment…

Oι “Επιτροπές για την Άμυνα και Προστασία της Επανάστασης” που έχουν συσταθεί σήμερα, έχουν χρέος να εντοπίζουν και να καταγγέλλουν όχι μόνο τους αντιφρονούντες (εάν, βέβαια, κανείς είναι τόσο αφελής ώστε να το δείχνει) αλλά και τους “υπόπτους ομοφυλοφιλικής συμπεριφοράς”… Υπάρχει ένας χαφιές των Επιτροπών στο διπλανό θρανίο, ένας στους δύο συναδέλφους σου στη δουλειά είναι χαφιές, χαφιές αυτός που στέκεται πλάι σου στο μπαρ, στο σινεμά, στην παραλία. Τρεις–τέσσερις, τουλάχιστον, σε παρακολουθούν στην πολυκατοικία…Να προσέχεις, muchacho!…

Ο Ερνέστο “Τσε” Γκεβάρα, πριν φύγει για τη Βολιβία, αρχές Νοεμβρίου του ’66, όπου στις 8/10/1967 συνελήφθη και εκτελέστηκε την επομένη, φωτογραφήθηκε με τη γυναίκα του και τα τέσσερα παιδιά τους. Σ’ αυτά άφησε ένα τελευταίο γράμμα: “Προπαντός να είστε πάντοτε ικανοί να νιώσετε όσο πιο βαθιά γίνεται οποιαδήποτε αδικία, που διαπράττεται κατά του οποιουδήποτε σ’ οποιοδήποτε μέρος του κόσμου. Είναι η πιο όμορφη αρετή ενός επαναστάτη.

Ο μπαμπάς”.


21 σχόλια:

Ο χρήστης Blogger Greg είπε...

Όπως αναφωνούσε και ζεύγος καλλιτεχνών προσφάτως σε συγκέντρωση, "ποιά η στάση του ΚΚΕ για τους ομοφιλόφιλους";

Δεν διευκρίνησαν αν πρόκειται για παθητικούς ή ενεργητικούς ή απ' όλα! Γι' αυτό και η αδυναμία του ομιλητή να απαντήσει...

12/10/07, 11:44 π.μ.  
Ο χρήστης Blogger vangelakas είπε...

Γιά πές... Κι άλλα...

12/10/07, 3:27 μ.μ.  
Ο χρήστης Blogger son of a lion είπε...

Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

13/10/07, 5:47 μ.μ.  
Ο χρήστης Blogger son of a lion είπε...

Καιρός δεν είναι να αρχίσει η απομυθοποίηση κι αυτού του τυπά; Πάει καιρός από τότε που έγινε στάμπα για σώβρακα...

Ε, Βάγγο τσεκ δις άουτ:
http://agra-graptwn.blogspot.com/
2007/10/blog-post_13.html

Προσπαθώ κι εγώ, μη νομίζεις...

13/10/07, 5:48 μ.μ.  
Ο χρήστης Blogger vangelakas είπε...

Ωραίο, μάστορα!

Δώσε!

15/10/07, 11:54 π.μ.  
Ο χρήστης Blogger κατηγορίαΨ είπε...

Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

18/10/07, 10:48 μ.μ.  
Ο χρήστης Blogger vangelakas είπε...

Η ερώτηση τής ημέρας, ψιψίνο; Όχι ρέ γαμώτο, ήταν τής χθεσινής τέτοιας!

19/10/07, 9:24 π.μ.  
Ο χρήστης Blogger κατηγορίαΨ είπε...

Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

19/10/07, 4:58 μ.μ.  
Ο χρήστης Blogger vangelakas είπε...

Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

19/10/07, 5:04 μ.μ.  
Ο χρήστης Blogger vangelakas είπε...

Ξέρεις κάτι ψιψίνο;

Ακόμα καί τ'αρχίδια έχουν τήν ευκαιρία νά ξυστούν τά πρωινά (καί όχι μόνο)

Καταλαβαίνω κάργα λοιπόν τά συμπλέγματα κάποιων πού είναι αρχίδια πλήν.

Μήν αποκαλύπτεις τόοοσο πολύ τήν σαπροφύση σου.
.
.
.
.

Καί επειδή κάτι διαβάζω περί ξεφτύλας κλπ κλπ... Τό υφάκι σου αυτό πόθεν προκύπτει; Δέν καταλαβαίνω τά θάρρητά σου... Μέ τήν μάνα σου μιλάς, ή τόν πατέρα σου; Μού επιτρέπεις νά τραβήξω τό καζανάκι, ε;

19/10/07, 5:07 μ.μ.  
Ο χρήστης Blogger κατηγορίαΨ είπε...

Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

19/10/07, 5:24 μ.μ.  
Ο χρήστης Blogger vangelakas είπε...

Ώου!

Λέω νά αφήσω τό σχολιάκι σου αυτό, ψιψινούλη!

19/10/07, 5:31 μ.μ.  
Ο χρήστης Blogger κατηγορίαΨ είπε...

Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

19/10/07, 5:49 μ.μ.  
Ο χρήστης Blogger vangelakas είπε...

Λοιπόν ψιψινούλη, επειδή δέν θά κάνω τσάτ εδώ μέσα, θέλω νά σέ πώ τό εξής:

Ελπίζω στόν επόμενο μήνα νά μέ έχεις εντοπίσει καί νά μού όχι κλάσεις τ'αρχίδια αλλά νά σπάσεις στό ξύλο.

Δέν αφορά όμως κανέναν άλλον τό ότι είσαι νίντζα!

Επαναλαμβάνω ότι μού κάνει εντύπωση τό θάρρος.

Τέτοια θάρρητα, στήν μαμά σου! Άντε γιατί δέν θά παίζη τιπ από ξέρεις ποιούς καί θά φάς σκάλωμα. όσο θά μού κάνει τήν τιμή νά έρχεσαι, θά τραβάω καζανάκι -> θά κάνεις χάι πηγαίνοντας δίπλα - πάνω - κάτω στά σκατά.

19/10/07, 5:57 μ.μ.  
Ο χρήστης Blogger κατηγορίαΨ είπε...

Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

19/10/07, 6:32 μ.μ.  
Ο χρήστης Blogger The Motorcycle boy είπε...

Συγνώμη που θα σου το επισημάνω αδερφέ, αλλά οι πηγές σου είναι χάλια. Ο "αντικαθεστωτικός Αρένας" και η Μαύρη Βίβλος του Κομμουνισμού έχουν από καιρό καταρριφθεί σε συγγράμματα που αποδεικνύουν την έλλειψη αποδείξεων σχετικά με τα γραφόμενά τους. Αν θέλεις μπορώ να σου στείλω ένα μέιλ με αυτά τα συγγράμματα.
Από όσα γράφεις κάποια μπορώ να τα ανασκευάσω εύκολα (γιατί ανασκευάζονται από μόνα τους), κάποια ξέρω πως είναι ψέμματα (βιβλιογραφικά εννοώ -δεν ήμουν μπροστά όταν γίνονταν) και κάποια δεν τα ξέρω καν.
Αλλά βαριέμαι να ξεκινάω κουβέντα. Αν ποτέ βρεθείς με πολύ ελεύθερο χρόνο, πες μου να σου δανείσω το βιβλίο του Τάιμπο για τον Τσε. Όχι γιατί είναι φιλικά γραμμένο προς αυτόν, αλλά γιατί για κάθε πράγμα που λέει, αναφέρει και τις πηγές από πίσω.
Πάντως, σε ένα έχεις δίκιο. Ο χαρακτήρας του Τσε δεν ταίριαζε με αυτόν των Κουβανών -γιατί ο Τσε ήταν πολύ αυστηρός και μονοκόμματα προσηλωμένος στον σκοπό του. (Εκεί μέσα το διάβασα αυτό). Και γιατί δεν είχε χιούμορ. Δεν ήξερε και να χορεύει επίσης -ήταν εντελώς άμουσος (για μουσική λέω, όχι για μούσι).
Χαίρομαι που υπερασπίζεσαι τα δικαιώματα των ομοφυλοφίλων στην Κούβα του '60-'70. Κάνεις το ίδιο και στην Ελλάδα του 2000; Υποθέτω πως ναι -υποθέτω πως είσαι υπέρ της ισότητας των ανθρώπων. Άρα υποστηρίζεις, ας πούμε, τον πολιτικό γάμο των ομοφυλοφίλων και το δικαίωμά τους στην υιοθεσία; Ή απλά βρήκες κάτι να τα χώσεις στον οποιονδήποτε Τσε;

25/10/07, 2:16 μ.μ.  
Ο χρήστης Blogger vangelakas είπε...

Συγνώμη που θα σου το επισημάνω αδερφέ, αλλά οι πηγές σου είναι χάλια. Ο "αντικαθεστωτικός Αρένας" και η Μαύρη Βίβλος του Κομμουνισμού έχουν από καιρό καταρριφθεί σε συγγράμματα που αποδεικνύουν την έλλειψη αποδείξεων σχετικά με τα γραφόμενά τους. Αν θέλεις μπορώ να σου στείλω ένα μέιλ με αυτά τα συγγράμματα.
Από όσα γράφεις κάποια μπορώ να τα ανασκευάσω εύκολα (γιατί ανασκευάζονται από μόνα τους), κάποια ξέρω πως είναι ψέμματα (βιβλιογραφικά εννοώ -δεν ήμουν μπροστά όταν γίνονταν) και κάποια δεν τα ξέρω καν.


Στείλε άν θέλεις κάνα μέηλ, μέ ενδιαφέρει, κυρίως γιά τό θέμα τής ομοφοβίας. Τήν θεωρώ πάντως δεδομένη· είναι κάτι πού πρωτάκουσα από φίλο σχεδόν αναρχοαυτόνομο (ψήφισε ΚΚΕ όμως τώρα ο ρεφόρμας!) καί πραγματικά σέβομαι τήν άποψή του.






Χαίρομαι που υπερασπίζεσαι τα δικαιώματα των ομοφυλοφίλων στην Κούβα του '60-'70. Κάνεις το ίδιο και στην Ελλάδα του 2000; Υποθέτω πως ναι -υποθέτω πως είσαι υπέρ της ισότητας των ανθρώπων. Άρα υποστηρίζεις, ας πούμε, τον πολιτικό γάμο των ομοφυλοφίλων και το δικαίωμά τους στην υιοθεσία; Ή απλά βρήκες κάτι να τα χώσεις στον οποιονδήποτε Τσε;


Χαχαχα! Χαίρομαι πού χαίρεσαι! Tό δικαίωμα στόν γάμο καί τήν υιοθεσία είναι κάτι πού δέν ακούγεται πολλά χρόνια. Ξέρεις ότι είμαι συντηρητικός. Δέν υποθέτεις αλλά νομίζω ότι θά βάζεις καί στοίχημα ότι είμαι κατά τού γάμου, κυρίως όμως στήν υιοθεσία. (στό θέμα τού γάμου , είναι κάπως λεπτή η περίπτωση· κάπως θά πρέπει νά διασφαλίζεται η βούληση ενός ανθρώπου ο οποίος θά θέλει νά κληροδοτήσει κάτι στόν εραστή του, ο οποίος όμως λόγω τής δικής μας θέσης τού δέν μπορεί νά έχει τήν ισχυράδα πού προσφέρει νομικώς ένας γάμος. Κάπως έν πάση περιπτώσει, πρέπει νά διασφαλιστούν οι άνθρωποι αυτοί. Γιά τήν υιοθεσία θεωρώ ότι η οικογένεια προϋποθέτει γονείς από τά δύο φύλα. Έτσι μού βγαίνει ρέ μάστορα, μέ πιάνεις, είναι θέμα βιωμάτων, άποψης, κοσμοθεωρίας, καταλαβαίνεις.
Δέν τό παίζω όψιμος υπερασπιστής τών ομοφυλόφιλων.
Αλλά πρόσεξε! Δώσε κι εσύ τό δικαίωμα καί σέ έναν συντηρητικό νά παραθέτει γεγονότα απάνθρωπης στάσης κάποιων απέναντι σέ γκέυ. Θέλω νά πώ μέ μιά κουβέντα: Μπορεί νά αντιτίθεμαι σέ κάποια αιτήματα τών γκέυ, τούτο όμως δέν μέ κάνει νά πιστεύω στήν φυσική εξόντωσή τους. Aντίστοιχα, η έκπληξη από τό άρθρο , δέν σημαίνει ότι αποδέχεσαι κάθε αίτημα κάποιου.

Καί επειδή δέν μ’αρέσει νά μισολογώ, σαφώς καί θέλησα νά εκθέσω κάτι, γενικώς νά χώσω, όπως λές.

(Πρέπει πάντως νά πώ ότι μού έκανε εντύπωση τό δημοσίευμα εκείνο. Δέν περίμενα παράγοντες τής αριστεράς νά έχουν τέτοιες απόψεις.)

25/10/07, 3:01 μ.μ.  
Ο χρήστης Blogger The Motorcycle boy είπε...

Για την ομοφοβία ξέρω πως δεν υπάρχει δήλωση ή ενέργεια του Τσε που να στηρίζει την άποψη (δεν ήμουνα ποτέ στο κεφάλι του να ξέρω τι σκεφτόταν -εντάξει;) Η μόνη καταγεγραμμένη ενέργεια του Τσε σε σχέση με τις σεξουαλικές προτιμήσεις είναι οτι έκλεισε ένα μπουρδέλο σαδομάζο που λειτουργούσε εκείνη την εποχή στην Αβάνα (από πριν την επανάσταση). Σε σχέση με αυτό είχε πει οτι οι σχέσεις υποδούλωσης στον σεξουαλικό τομέα είναι αρρωστημένες γιατί αναπαράγουν τις σχέσεις υποδούλωσης της κοινωνίας. Άποψη με την οποία διαφωνώ κάθετα, αλλά αυτό το είχε πει ο μακαρίτης.
Από την άλλη πλευρά, σε ένα κείμενό του για τον "Νέο Άνθρωπο" (μπορώ να ψάξω να το βρω, λεγόταν κάπως σαν Σοσιαλισμός και Νέος Άνθρωπος) είχε γράψει πως οι καπιταλιστικές κοινωνίες προωθούν τη σεξουαλική επιθυμία όταν αυτή είναι παραγωγική και την καταπνίγουν όταν είναι αντιπαραγωγική και είχε δώσει σαν παράδειγμα τους ομοφυλόφιλους.

Εντελώς πρόχειρα επίσης, γκούγκλισα μήπως βρω αυτό το γεγονός με τον Άλαιν Γκίνσμπεργκ (γιατί μου φάνηκε γελοίος ο ισχυρισμός πως οι Κουβανοί δεν ήξεραν πως είναι γκέι (ο άνθρωπος που γράφει στο Ουρλιαχτό νομίζω, πως θέλει να καταπιεί τους σκληρούς πούτσους μαύρων ναυτών). Βρήκα μια συνέντευξη που έλεγε πως πήγε στην Κούβα για να διαμαρτυρηθεί σχετικά με την καταπίεση των ομοφυλόφιλων (άρα είχε άποψη από πριν). Και τον έχωσαν σε ένα αεροπλάνο και τον έστειλαν στην Τσεχία. Όπου διαμαρτυρήθηκε επίσης και τον έστειλαν πακέτο στην Αμερική, όπου του απαγγέλθηκαν κατηγορίες για κατοχή ναρκωτικών. Κατέληγε πως όλες οι αστυνομίες είναι ίδιες. Ναι, συμφωνώ -εκείνη την εποχή η κατοχή ναρκωτικών διωκόταν σε όλον τον κόσμο.

Ο Ρεζίς Ντυμπρέ τον θεωρούσε αυταρχικό τον Τσε; Και πήγε να σκοτωθεί μαζί του στη Βολιβία εθελοντικά;
Τέλος πάντων, τα υπόλοιπα από κοντά -που έχουμε και κάτι αιώνες να τα πούμε.

Χαίρομαι που δεν το παίζεις "τρία πουλάκια κάθονταν" στην ερώτησή μου (οι περισσότεροι την εφαρμόζουν αυτή την τακτική). Δεν υπέθεσα τίποτα όταν σε ρωτούσα περί γάμου και υιοθεσίας. Και, θα παραξενευτείς ίσως, στα περί γάμου που λες συμφωνούμε μάλλον. Εγώ είμαι υπέρ αυτού που λένε "συμβόλαιο συμβίωσης" που κατοχυρώνει ίσα δικαιώματα σε όλα τα ζευγάρια και κατά του πολιτικού γάμου. Με τη διαφορά οτι εγώ είμαι κατά του γάμου γενικώς. Πολιτικού, θρησκευτικού κ.λ.π.
Για την υιοθεσία είναι μεγάλη κουβέντα -κράτα τη να την κάνουμε κι αυτή από κοντά.

Προφανώς έχει ο καθένας δικαίωμα να λέει οτιδήποτε και γι΄αυτό μίλησα για τις πηγές σου. Αλλιώς θα απαξιούσα, αν θεωρούσα πως δεν έχεις δικαίωμα.
Αλλά ήθελα να πω το εξής απλό: το χώσιμο στον Τσε, ή τον Στάλιν, η τον Τσώτσιλ, ή τον Πελέ δεν λέει κάτι. Άντε να δεχτούμε πως όλοι ήταν οι χειρότεροι. Ε και;

Ενώ αν εστιάζαμε στα δικαιώματα των ομοφυλοφίλων ή των μεταναστών ή των Πανιώνιων θα λέγαμε πιο χρήσιμα πράγματα. Είναι άλλο να τα χώνεις στον Κάστρο (όπως παλιότερα) και άλλο στον Τσε. Ή μάλλον ήταν, όταν ο Κάστρο ασκούσε ακόμα εξουσία. Αλλιώς, το χώσιμο γίνεται συνήθως κουτσομπολιό.

Δεν πάει να πει πως οτι λέει κάποιος αριστερός είναι θέσφατο -ούτε οτι συμφωνούν και όλοι οι αριστεροί μεταξύ τους. Τα είδες και στην κουβέντα μας περί διαλόγου. Σε ιστορικές περιπτώσεις έχουν αξία τα ιστορικά στοιχεία και όχι ποιος τα λέει.

Τα άλλα συνταρακτικά από κοντά.

25/10/07, 6:45 μ.μ.  
Ο χρήστης Blogger vangelakas είπε...

Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

27/10/07, 8:22 μ.μ.  
Ο χρήστης Blogger vangelakas είπε...

Συγγνώμη, πόση η ιπποδύναμη τών δακτυλογραφούντων παλαμών σου;

27/10/07, 8:24 μ.μ.  
Ο χρήστης Blogger The Motorcycle boy είπε...

Χαχα, δαχτύλων βρε -όχι παλαμών. Κοίτα, στους 64 ίππους τα αγόρασα, αλλά έβγαλα το σιλανσιέ, έκανα και κάτι μικρομετραπούλες -πρέπει να το έχω πάει στους 66 τώρα. Ένα εξάρι μου λείπει για να γίνω διαβολικός.

28/10/07, 9:40 π.μ.  

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα

blog stats