Παρασκευή, Μαρτίου 19, 2010

τὰ Χανιὰ ἀνησυχοῦν!

Ὁ ὑπέρτιτλος τοῦ ῥεπορτάζ εἶναι ἐνδεικτικός:


«Ανάστατη η τοπική κοινωνία»

Προσπαθῶ νά φανταστῶ τούς ἀντράδες στά καφενεῖα μία νά τζουρώνουν ῥακή καί ἅμα τῇ καταπόσει νά φέρνουν τίς παλάμες στό στόμα τρώγοντες τά νύχια τους μέ τό τσιγάρο νά λιβανίζῃ στήν ἄκρη μή δυνάμενο νά ἀποσπάσῃ τήν προσοχή ἀπό τούς ἀνάστατους κύρηδες! Καί τίς νοικοκυρές νά ἔχουν μπερδευτῇ, νά βάζουν στούς 90 βαθμούς κάτι μάλλινα καί νά τινάζουν σεντόνια μαζύ μέ τά παιδιά - ὄχι τά κορίτσια, τά παιδιά λέω!

Ὅλο αὐτό ἐπειδή κάποιοι μαθητές πόζαραν μέ ἐμβλήματα ἀκροδεξιών ὀργανώσεων καί ἀνέβασαν στό facebook τίς φωτογραφίες.

Ὁ διευθυντής τοῦ λυκείου, λέει τό ῥεπορτάζ, προσέγγισε τά παιδιά καί θέλησε νά μάθῃ ποιοί τούς προσηλύτισαν! (Εἶναι ξεκάθαρο πῶς φαίνεται ὅτι ἀξιολογεῖ τίς ἰδέες οἱ ὁποῖες ἔχουν ἀναστατώσει τήν τοπική κοινωνία!). Δέν εἶναι ἀρνητικός, λέει, νά εἶναι πολιτικοποιημένα τά παιδιά, ἀλλά ὄχι ἐντός τοῦ σχολείου. Μέσα στο σχολείο δεν θέλουμε να ασχολούνται με αυτά τα πράγματα, ούτε να υπάρχει ρατσισμός ή βία, συνεχίζει ὁ δντής, ἀλλά δέν διευκρινίζει πόθεν προέκυψε καί ποῦ ἐκδηλώθηκε βία καί ῥατσισμός. Διότι τό ῥεπορτάζ εἶναι ξεκάθαρο: Πόζες μέ μαθητές καί ἀκροδεξιά σύμβολα. Τίποτε περισσότερο. Ὁ δντής σπεκουλάρει ἀσταμάτητα!

Εἶναι νά ἀπορῇ κανείς… Γιατί καθηγήταρος ὤν δέν ἀναλαμβάνει μιάν πρωτοβουλία; Γιατί δέν τούς ἐγκλείει στήν πού εἶναι καί κοντά Σπιναλόγκα καί νά ἐφαρμόσῃ ἕνα προτζεκτάκι ἐπαναφορᾶς τῶν πλανημένων μαθητῶν στήν πολιτική ὀρθότητα;

Πέρα ἀπό τήν πλάκα τό θέμα καταντᾷ κακόγουστο. Ποιός κρίνει ποιά τά ἁρμόζοντα γιά τήν νεολαία σύμβολα; Οἱ καθηγητάδες πού ἀνησύχησαν τί σχέση ἔχουν ἄραγε μέ τό ἀστικό κράτος πλήν τοῦ παντελονιάσματος τῶν μισθῶν; Στό φινάλε, τί καθεστώς ἔχουμε; Ἐπιτηρουμένη Δημοκρατία; Καί κυρίως: Ἐπιτήρηση ἀπό ποιούς; Τούς μπολσεβίκους; Ἔλα μουνί στόν τόπο σου!

Καί φυσικά ὅλο αὐτό τό σούσουρο (καί ἡ ἀνησυχία ἔ;!) ἀπό τούς σημαίνοντες τοπικούς παράγοντες γιά τό κακό τῶν ἐπιλογῶν τῶν νέων θυμίζει ἄλλες ἐποχές τίς ὁποῖες κατηγοροῦν μέ περισσή βδελυγμία!

Πόσο πολύ δικαιώνουν ὅλοι οἱ σημερινοί τό αὐταρχικό καθεστώς τῆς Δεξιᾶς τῶν ἐτῶν τοῦ 50 καί 60!

10 σχόλια:

Ο χρήστης Blogger The Motorcycle boy είπε...

Τι παίχτης είναι ο μαύρος με τον αγκυλωτό που έχεις βάλει! Μου θυμίζει την πρώτη φορά που κατεβήκαμε με μπλούζες με αγκυλωτούς σταυρούς και σβάστικες (αθώοι πάνκηδες σε αναζήτηση μεροκάματου στα πορτοκάλια)στην Κρήτη και κόντεψαν να μας πνίξουν στο λιμάνι κάτι γέροι μουστακαλήδες.

Πάντως και με σφυροδρέπανα να ποζάρανε οι μαθητές θα τρώγανε γερή καμπάνα -στο υπογράφω. Εγώ έχω φάει αποβολή σα μαθητής επειδή βρήκαν στην τσάντα μου το Αγκάθι -τι να λέμε τώρα; Γενικώς στα σχολεία απαγορεύεται η επίδειξη πολιτικών συμβόλων, παγκοσμίως αυτό.

19/3/10, 11:41 μ.μ.  
Ο χρήστης Blogger vangelakas είπε...

θά γινόταν αὐτός ὁ ντόρος (ἀνάστατη κοινωνία) ἄν βγαῖναν μέ σφυρό;
ἔλα ῥέ μότορ!

19/3/10, 11:49 μ.μ.  
Ο χρήστης Blogger vangelakas είπε...

τό ξέχασα:

και κόντεψαν να μας πνίξουν στο λιμάνι κάτι γέροι μουστακαλήδες

φτοῦυυ, γκαντεμιά!

19/3/10, 11:50 μ.μ.  
Ο χρήστης Blogger JustAnotherGoneOff είπε...

Λοιπόν, θα σου πω μια ιστορία. Πριν δέκα χρόνια, όταν ήμουν στα καράβια, βγήκαμε με ένα συνάδελφο στο Ηράκλειο βόλτα και πήγαμε να φάμε απέναντι από τα λιοντάρια. Καθόμαστε στο σουβλατζίδικο -ωραία και καλά- και μας κολλάει σε μια φάση ένα 15χρονο με άγριες ματιές. Είδε, που λες, την κόκκινη μπλούζα που φορούσε ο συνάδελφος και μας φώναζε επιτακτικά να του πούμε αν είμαστε Ολυμπιακοί.

Παρένθεση, έπεσε μέσα κατά το ήμιση το 15χρονο, εγώ μεν Ηρακλειώτης αλλά θρεμμένος Πειραιώτης εξ απαλών ονύχων, ο φίλος μου Αθηναίος αλλά εντελώς άσχετος με τα ποδοσφαιρικά. Κλείνει η παρένθεση.

Εμείς αδιαφορήσαμε για τις αγριοφωνάρες αλλά το παραμύθι δεν κράτησε πολύ. Πλάκωσαν κάτι άλλα αγάμητα 15χρονα, να ήτανε καμιά δεκαριά αμούστακα κοπέλια με ορμόνες αγαμησιάς, και άρχισαν τα τροπάρια: οι πούστηδες οι Ολυμπιακοί και τα γνωστά ρέστα.

Στα παραδιπλανά τραπέζια ήταν κάτι τουρίστες, μερικοί από το καράβοι μας, και τρόμαξαν. Όπως ήρθαν σηκώθηκαν και φύγανε κωλοπιλάλα, χωρίς να πληρώσουν. Ο ιδιοκτήτης του μαγαζιού βγήκε και φώναζε στα κοπέλια να τσακιστούν να φύγουν.

Εμείς κολλημένοι, να μην αποφασίζουμε πως θα αντιδράσουμε.

Τελικά, τη λύση μου την έδωσε το αρχιγαμάουα κοπέλι που μου την μπήκε εξαρχής, μου λέει "δεν είσαι Κρητικός". Αμέσως μου έκοψε και έβγαλα την ταυτότητά μου και του λέω "δες τι είμαι".

Την έπιασε, τη διάβασε, μου τη δίνει πίσω... και μου είπε και μια συγνώμη.

Αμέσως τα αγάμητα εξαφανίστηκαν.

Ο σουβλατζής ανακουφίστηκε και μας είπε να στρίβουμε χωρίς να πληρώσουμε.

Εκεί καταντήσαμε, να επιδεικνύω την ταυτότητά μου εκεί που δεν είχα καμιά υποχρέωση από το νόμο.

Εμ... μαλάκες οι Χανιώτες αλλά και οι δικοί μου Ηρακλειώτες δεν πάνε πίσω. Και τους χωρίζει το Ρέθυμνο.

20/3/10, 12:19 π.μ.  
Ο χρήστης Blogger vangelakas είπε...

Χαχαχαχά, ὡραῖα τοῦ τήν φόρεσες στό τέλος! Καλά, τσαμπουκάδες γύρω ἀπό ἀθλητικά εἶναι πολύ φρίκη. Ἔχω φάει μεγάλη καταπίεση στήν κωλογειτονιά, πολλά συμπλέγματα κουβαλάω ἐμβρυόθεν!

20/3/10, 12:24 π.μ.  
Ο χρήστης Blogger JustAnotherGoneOff είπε...

Μήηηηπως είσαι εσύ που έχεις βάψει το σπίτι σου με τα χρώματα του Ολυμπιακού εκεί κάτου στη Νίκαια;

:-P

20/3/10, 12:28 π.μ.  
Ο χρήστης Blogger vangelakas είπε...

Φαίνεται ἔεεεε;

(Λόγῳ Μπενετάτου τό ἔκανα! χαχαχαχα)

20/3/10, 12:33 π.μ.  
Ο χρήστης Blogger JustAnotherGoneOff είπε...

Χεχεχε...

20/3/10, 12:36 π.μ.  
Ο χρήστης Blogger The Motorcycle boy είπε...

Ναι, θα γινόταν αυτός ο ντόρος ρε Βαγγέλη -ένα κάρο φορές έχει γίνει σε σχολεία τα τελευταία χρόνια. Και δεν μιλάμε τι θα γινόταν αν σκάγανε με κανένα Άλφα -ε;

Τους εξηγήσαμε γιατί φοράγαμε τα ναζιστικά κι επειδή συμφωνούσαν οτι η ελληνική κυβέρνηση ήταν φασιστική μας άφησαν να ζήσουμε (είχαν και σφίξιμο με τα πορτοκάλια και εμείς πέρναμε μεροκάματο της ξεφτίλας...) Γκαντεμιά ε; Χαχαχα

20/3/10, 12:01 μ.μ.  
Ο χρήστης Blogger The Motorcycle boy είπε...

Υ.Γ.: Θυμήθηκα με τα περί γκαντεμιάς μια ατάκα του Πουλικάκου στη Ρεβάνς του Βεργίτση, τριγύριζε λοιπόν και μουρμούριζε: "ο συχωρεμένος ο πάτερας μου ευχή και κατάρα μού έδωσε, ότι θέλω να κάνω στη ζωή μου, μόνο πούστης και κουμμουνιστής να μη γίνω -κοίτα γκαντεμιά ρε παιδί μου!"

22/3/10, 2:35 μ.μ.  

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα

blog stats