Του 2024
# Ἡ Ἑλλάδα μεταξὺ τῶν δύο πολέμων τοῦ Γρ. Δαφνῆ.
Ἂν
δὲν σ’ἀρέσει τὸ ῥόκ, δοκίμασε τοὺς Cure μοῦ εἶχε πεῖ ἡ ἐξ Ἀργαλαστῆς δασκάλα
μου (μέεεεεεγα κουμούνι, αὐτὴ μὲ ἔκανε φασίστα) τῆς ἕκτης δημοτικοῦ τῷ 1988· ἀντιστοίχως
λέω γὼ τώρα, ἂν βαριέσαι ἀνάγνωση ἱστορικῶν, πιάσε αὐτό, εἶναι πιὸ γαμιστερὸ κι
ἀπὸ παστουρμαδόπιττα. 11/10
# Ἀναμνήσεις τοῦ Μαιγκρὲ τοῦ Σιμενὸν
Σιμενὸν
μωρὲ τώρα, τοῦ περιμένουμε τὰ μακαρωφικὰ καινούργια κάθε ἰούνιο καὶ δεκέμβριο μὲ
τὴν γλῶττα ταρασσομένην ἔξωθεν τοῦ ἕρκους τῶν ὀδόντων μας. Τζίνα νὰ σνιφάραμε,
δὲν θἄχαμε τέτοια ἐξάρτηση. 10/10
# Μπούμερανγκ Μαρῆς.
Πῶς
τὸ λένε ἐκεῖνο τὸ ἐπιδόρπιο ποὺ τὸ λαμβάνεις γιὰ νὰ ἀποδιώξῃς πᾶσα γεύση ὥστε νὰ
ξεκινήσῃς κἄτι ἄλλο; Σορμπέ; Μπορεῖ καὶ ὄχι. Τέλος πάντων, ὁ κολλητικότατος Μαρῆς,
χρησιμοποιεῖται καὶ γιὰ νὰ ξεφύγῃς λίγο ἀπὸ βαριὰ πολιτικὰ ἢ κἄποια παπαριὰ
νουβέλλα πλήρης ἐσωτερικῶν διαλόγων. Δὲν ἔχει καμμία σημασία ἡ πλοκή, τί
διαβάζουμε καὶ τὰ ῥέστα. Ἐπιβάλλονται δυὸ τρεῖς μαρῆδες ἀνὰ ἔτο. 8/10
# Ἡ ἑλληνικὴ ἐπανάσταση μέσα ἀπὸ τὰ μάτια τῶν ὸθωμανῶν τοῦ Μοίρα Λεωνίδου ἐκδόσεις
Τόπος.
Εὔγλωττος
ὁ τίτλος, μικρᾶς ἐκτάσεως μελέτη, ἀξιανάγνωστος. Διόλου δὲν μᾶς ἐχάλασεν ποὺ ἀποτελεῖ
μιὰ ἔστω καταρχὰς καταφυγὴ ἀπὸ ἑλληνοφοβικούς. 8/10
# Ἡ ἀθέατη πλευρὰ τῆς τουρκίας τοῦ Δημ. Χονδροκούκη
Σπουδαίου
βιογραφικοῦ ὁ συγγραφεὺς (βουλευτὴς τοῦ ΠαΣοΚ μὰ στὸν ἑλληνικὸν στρατὸν κατὰ τὸ
46-49), τὸ βιβλίο περιέχει ἀναμνήσεις του ἀπὸ τὴν παρουσία του στὴν Σμύρνη (καὶ
οὐχὶ μόνον) ὡς στρατιωτικὸς ἀκόλουθος στὸ κλιμάκιον τοῦ ΝΑΤΟ - ἀρχαὶ 1960.
«Ζήτησα νά μήν παρακολουθήσω τήν ἐπίσκεψη τοῦ ὑδάτινου φράγματος, γιατί τὸ εἶχα
ἐπισκεφθεῖ. Παρακάλεσα, ἄν ἦταν δυνατόν, νὰ ἐπισκεφτῶ τὸ Πολατλή πού ἀπείχε
καμιά 55αριά χιλιόμετρα ἀπ᾿ τὴν Ἄγκυρα, γιά νά δῶ τόν
τελευταίο σταθμό ἐν ὄψει Ἀγκύρας τοῦ Στρατοῦ μας». 7/10
# Τὸ ἐμβατήριο τοῦ Ῥαντέτσκυ
Ἀκούσας
τόσα καὶ τόσα καὶ τόσα καὶ τόσα τόσα καὶ τόσα καλολόγια, περίμενα κἄτι νάαααα μὲ
τὸ συμπάθειο, τελικὰ ὅμως… ’Ντάξει, δὲν λέω, δὲν ἦταν καὶ τοῦ πεταματοῦ, καλό,
πολὺ καλό, ἀλλὰ μὲ οὐτόπισαν οἱ διθυρᾶμβοι. 8/10
# Ταξίδια (Περσία, Ῥουμανία, Σοβιετικὴ Ἕνωσις, Βουλγαρία) τοῦ Γ. Θεοτοκᾶ.
Δέον
διαβασθῇ ὁμοῦ μὲ τὸ «Ταξίδι στὴν Μέση Ἀνατολὴ καὶ τὸ Ἅγιον Ὄρος». Διαβάζεται
πολὺ εὐχάριστα, ξεχνιέσαι καὶ παραμελεῖς τὴν φροντίδα τῆς κύστης σου. 8/10
# Ἐμεῖς καὶ οἱ ἄλλοι τοῦ Ἀθ. Μπασδέκη.
Θεολογικόν,
δογματολογικόν, πολλὰ ἐνδιαφέρον. Ἔμαθα (μεταξὺ ἄλλων) ὅτι ὁ ὀρθόδοξος ἱερεὺς
λέγει «βαπτίζεται ὁ δοῦλος τοῦ Θεοῦ.... εἰς τὸ ὄνομα τοῦ Πατρός,...», στὴν ῥωμαιοκαθολικὴ
ἐκκλησία ὁ ἱερεύς: «...σὲ βαπτίζω εἰς τὸ ὄνομα τοῦ Πατρός....» 9/10
# Λένιν τῆς Ἐνκὼς ἐκδόσεις Ἑστία
Σῶωωπα!
Εἶχε ὁ Ἰουλιάνωφ ψόγους; Ἒ ῥὲ Дзержинскийποὺ σᾶς χρειάζεται,
φασισταριά! 9/10
# ἡ κρύπτη τῶν καπουτσίνων
ὀξεῖα
μελαγχολία μὲ ταλάνιζε καθὼς ἐγκολπωνόμουνα τὴν τόσο νεφελώδη ἀτμόσφαιρα τῆς ἄνευ
τῶν Ἀψβούργων κεντρικοτάτης Εὐρώπης καταπὼς μᾶς τὴν
σουτάριζε ὁ συγγραφεύς. Μᾶλλον τὸ κάλλιστον τοῦ ἔτου 2024. 9/10
# λοῦμπεν μυθιστορηματάκι τοῦ Ῥομπέρτο Μπολάνιο.
οὔτε
ποὺ τὸ θυμᾶμαι, τί ἀκριβῶς ἦταν, τί ἔλεγε, τί ὑπονοοῦσε, ποῖα ἡ δομή του, ἡ
πλοκή του &τλ &τλ &τλ (ἄλλως τε τὸ ἔχω πωλήσει! ) τώρα ποὺ προσπαθῶ
ξαναθυμηθεῖν, ἡ πρώτη του σελίδα (μόνον) ἦταν καταπληκτική. 6,5/10
# Κόκκινο στὴν πράσινη γραμμὴ τοῦ Β. Γκουρογιάννη
συμπαθητικότατο
ἔργο, μᾶς μιλᾷ γιὰ βετεράνους τοῦ πολέμου τοῦ 1974. Τὸ διάβασα μάλιστα ἐνῷ ἤμουν
στὴν Λευκωσία καὶ ἤτανε tamam, iyiydi, özeldi sana anlatırım
καὶ
ἄλλα τέτοια τὰ ὁποῖα ἄκουγα στὸ βόρειο, στὸ κατεχόμενο μέρος της. 6/10
# Λέσχη αὐτοκτονίας τοῦ Robert
Louis Stevenson.
Γοητευτικὸ σὰν νὰ ψεκάζεσαι μὲ wood τῆς δsquared2. Προχὼ σὰν νὰ ἀνάβῃς τὸν
θερμοσίφωνα ἐνῷ περιμένεις τὸ πράσινο στὴν διασταύρωση Βασιλίσσης Σοφίας καὶ
Πανεπιστημίου. Τελειότατο σὰν νὰ χαζεύῃς (τὸν) Βαγγέλακα. 8,5/10
# Xριστιανισμὸς καὶ Ῥώμη τοῦ GEM De Ste Croix.
Μαρξιστὴς
ἱστορικὸς γιὰ τὸν πρώιμο χριστιανισμὸ. Παραδόξως καθόλου κολλημένο - ἐνῷ πολλὰ
χρόνια μὲ ἀπόδιωχνε τὸ ὄνομα τοῦ συγγραφέως, σὰν μοντέλο ἁμαξιοῦ χιουντάϊ φαίνεται
καὶ ὄχι σὲ ἕναν δάσκαλο. 7,5/10
# Πλαστήρας τοῦ Κ. Χατζηαντωνίου.
Μιὰ
ἁγιογραφία. Μπορεῖ καὶ ὄχι. «Κατά την Επανάστασιν -απαντούσε την 1η Δεκεμβρίου
ο Πλαστήρας- παν άλλον παρά αι δημοκρατικαί αρχαί θα είναι εκείναι αι οποίαι θα
σώσουν την Πατρίδα από βεβαίαν αποσύνθεσιν». Η διαλελυμένη χώρα-συνέχιζε-
χρειαζόταν «βραχυχρόνιον δικτατορικόν καθεστώς» το οποίο θα δρούσε
«θεραπευτικώς επί του σεσηπότος δημοκρατικού οργανισμού της». Διαβάζων τοῦτο ὁριακῶς
ἤμανε νὰ πιστέψω ὅτι ἤντουνα βιογραφία τοῦ ἀειμνήστου Γεωργίου Παπαδοπούλου.
Πολὺ καλόοοοο! 7/10
# Μωάμεθ τοῦ Maxime Rodinson.
Ἱστορία,
θεολογία, γεωγραφία, τὰ πάντα ὅλα, ἀπὸ ἕναν σπουδαῖο ἱστορικό, κοινωνιολόγο, ἐρευνητή.
Χορταστικό. 8/10
# Πολιτικὰ ἄρθρα Γ. Βλάχου
Ἀπολαυστικά!
Ὑπέρτατα! Σένια! Τί ἄλλο νὰ πῇς ὅταν διαβάζῃς σχόλιο τοῦ ἱδρυτοῦ τῆς Καθημερινῆς
γιὰ τὸ «κίνημα» τοῦ 1935: «Εἶναι δυνατόν δύο ἀνισόρροποι καὶ δέκα παλιόπαιδα ν᾿ἀποφασίζουν μεταξὺ μιᾶς
τράπουλας καὶ δύο καφέδων τὴν συμφοράν, τὸν θάνατον τῆς πατρίδος των, ν’ ἁρπάζουν
ἕνα ὁλόκληρον Στόλον, νὰ δολοφονοῦν κατὰ τὸν πλέον ἄνανδρον καὶ ἄτιμον τρόπον
τοὺς συναδέλφους των, νὰ γίνωνται κουρσάροι, ἠλίθιοι καὶ μωροί, νὰ τρομοκρατοῦν
τὰς θαλάσσας, νὰ καταλύουν ὅπου πλησιάσουν τὸ Κράτος καὶ νὰ τάσσωνται ὑπὸ τὰς
διαταγὰς ἑνὸς παναθλίου γέροντος, τοῦ ὁποίου τίς οἶδε ποία παλαιά σύφιλις
ταράσσει τὸν νοῦν - ἔτσι, χωρὶς ἀφορμήν, χωρίς λόγον;». Συφιλιάρη Λευτεράκη!
# ΕΟΚΑ ἡ σκοτεινὴ ὄψη, τοῦ Μακαρίου Δρουσιώτη.
Διαβάστηκε
ἀπνευστί. Τὰ τῆς Κύπρου, ἀπὸ τὸ 1931 θὰ ἔλεγον, εἶναι μεγάλη πληγή, θἄπρεπε δὲ ὑποχρεωτικῶς
νὰ τὰ μαθαίναμε στὴν ἱστορία δέσμης, ἀντὶ τοῦ φλούφλη τοῦ Κοντιγιάκ! 8/10
# ἑλληνοτουρκικὲς σχέσεις. Συλλογικό, ἐκδόσεις γνώση.
Μιλᾶμε
γιὰ ὑπερπαραγωγή. Μελέται περιεχομένου τὰ πάντα ὅλα περὶ τὶς σχέσεις μὲ τοὺς
γειτόνοι γειτόνοι, μὲ ὑφαλοκρηπίδες, ἀποκλειστικὲς ζῶνες, fir κλπ κλπ κλπ.
Μόλις τὸ διάβασα, ἀρθρογράφησα στοὺς Νιοῦ Γιὸρκ Τάϊμς καὶ ὁ Νόαμ Τσόμσκι μοῦ ἔστειλε
αἴτημα φιλίας. 9/10
# Ἡ εἰσβολὴ τῆς χούντας στὴν Κύπρο τοῦ Μακαρίου Δρουσιώτη
Ὅπως
καὶ τὸ ἄλλο τὸ παραπάνω, τοῦ αὐτοῦ συγγραφέως, σημαντικότατο. 8/10
# Ἱστορία τῆς σύγχρονης Τουρκίας ἐκδόσεις Σαββάλας.
Πάμπολλες
πληροφορίες καὶ γεγονότα γιὰ τοὺς κυβερνῶντες τῆς γείτονος, τὸ ἄγος τῆς ἀνθρωπότητος.
8/10
# Ἰσραὴλ Παλαιστίνη τῆς Τάνυα Ῥάϊνχαρτ.
Ἑβραία
γλωσσολόγος, μὲ πολλὰ ἄρθρα ὑπὲρ τῶν παλαιστινίων. 7/10
# πῶς φθάσαμε στὸν Ἀττίλα 68-74 τοῦ Μ. Χατζηδάκη.
ἡ
ἐκδοχὴ τῶν χουντικῶν γιὰ τὰ τῆς Κύπρου μὲ τὴν ἀπόσυρση τῆς μεραρχίας &τλ
&τλ &τλ.. Χρήσιμο κι αὐτό. 7/10
# παγκοσμιοποιημένο Ἰσλὰμ τοῦ Ρουὰ Ὀλιβιὲ
Μιὰ
καλοπεριποιημένη, ψαγμένη, μὲ τὰ περισπούδαστά της, τὰ ζόρικά της, μιὰ μελέτη
γιὰ τοὺς ἐν Εὐρώπῃ, σαριακούς. (Ὁ ὅρος «σαρία» σημαίνει «ὁ ἀνήφορος τοῦ ὀρθοῦ
δρόμου ποὺ ὁδηγεῖ στὸν Θεὸ».) 7/10
# Ζήτημα Ἐμπιστοσύνης Μαρῆς.
Μετὰ
ἀπὸ κάμποσα περὶ ἀράβων, μονοφυσιτῶν, τουρκμένων, μαρωνιτῶν, νεστοριανῶν, ἕνας
Μαρῆς εἶναι ὅπως καὶ δήποτε. 8/10
# Ἀνατολικὸ ζήτημα τοῦ Ἐδουάρδου Ντριώ.
Ἔργο
ὁρόσημο, σπουδαῖο, τριάκοντα ὀκάδων κάκαλα ξερωγωτί. Μεταξὺ πολλῶν πολλῶν πολλῶν
ἄλλων, ἤμαθα πὼς «ἡ ἀκολουθητέα μέθοδος (ἐξαφάνισης τῶν ὑποψηφίων σουλτάνων) ἦταν
θάνατος διὰ πνιγμονῆς μὲ τὴν χορδὴ τόξου». 9/10
# Ἡ Θεσσαλονίκη στὰ χρόνια 1875 – 1912 τοῦ Ἐνεπεκίδη Πολυχρόνη
Τί
νὰ ποῦμε γιὰ μιὰν τέτοια βιβλιάρα! Τίποτε! (Σεφαρδίμ: Σεφάρντ σημαίνει περίπου
πυρηναϊκὴ χερσόνησος)
# ἱστορία τοῦ ἑλληνοτουρκικοῦ χώρου 1928 – 1973 τοῦ Δημητρίου Κιτσίκη
Ὑπέρμαχος
μιᾶς ἑλληνοτουρκικῆς ὁμοσπονδίας, μιὰ κάργα ἰδιαιτέρα προσωπικότης ὁ συγγραφεὺς
σὲ ἕνα ἀπὸ τὰ κάμποσά του γιὰ ὅποιον ἐνδιαφέρεται περὶ τῶν τῆς περιοχῆς ἡμῶν.
Μόλις μοῦ λὲν ἀπὸ τὸ κοντρὸλ πὼς… ὁ Κιτσίκης εἶναι ἐγγύησις. (Τανρί: ὁ Θεὸς,
τουρκιστί. Λέξη τὴν ὁποίαν προσπάθησε ὁ Ἀτατὲρκ νὰ ἐπιβάλλει στὴν θέση τῆς ἀραβικῆς
Ἀλλὰχ) 8/10
# Τὸ κυπριακὸ τοῦ Κλ. Παπαλοΐζου.
Μικρὸ
τὸ δέμας, μὲ πέτυχε σὲ περίοδο ποὺ διάβαζα ὅ,τι ὕπαρχε περὶ Κύπρου. Τὸ πῆρα
λοιπὸν καὶ διάβασα μεταξὺ ἄλλων, ἕναν ὑπεργαμάτο ἐξωραϊσμὸν - δικαιολογία γιὰ τὸ
τεῖχος τοῦ βερολίνου ἀπὸ τοὺς ἀνατολικούς! λόλ! 6/10
# 17Ν ὁ ἡγέτης τοῦ Δ. Μπότσαρη.
Τἄχουμε
ξαναπεῖ - μπορεῖ καὶ ὄχι. 9/10
# 1022 ἀξιωματικοὶ καὶ 22 κινήματα τοῦ Σ. Χαρατσῆ
Σπουδαῖο
σπουδαιότερο σπουδαιότατο. Ἀναφέρεται στὰ στρατιωτικὰ κινήματα ἢ πραξικοπήματα
(ὁ χαρακτηρισμὸς ἐξαρτᾶται ἀπὸ τὸ ἐὰν ὁ στρατιωτικὸς εἶναι ὁμοϊδεάτης μας ἢ ὄχι)
στὰ ὁποῖα ἀνεμίχθη τὸ βασιλικὸ καὶ πολεμικὸ ναυτικὸ ἀπὸ τὸ 1821 μέχρι τὰ
σήμερα. Μόνο καὶ μόνο ποὺ ἀποκαλύπτει ποῖος πολιτικὸς (κορυφαίου ἐπιπέδου)
πρωτοεισήγαγε τὸ πιστοποιητικὸ κοινωνικῶν φρονήματων, ἀξίζει ὁ συγγραφεὺς
φροντίδα στὸ πρυτανεῖο. 9/10
# Διονύσης Παπαγιαννόπουλος τοῦ Κ. Μωραΐτη
Βιογραφία
πασσατέμπο 7/10
# Ὁ ὡρολογοποιὸς τοῦ Ἔβερτον
Σιμενὸν
ἔ; 9/10
# Οἱ Κοῦρδοι τοῦ Ζερὰρ Σαλιὰν ἐκδόσεις Θετίλη
Ξεκινᾷ
ἀπὸ τὴν ἀρχαιότητα (οἱ Μῆδοι ἦσαν οἱ παπποῦδες τους) καὶ φθάνει μέχρι τὸ 1980. Ἀπαραίτητον
καίτοι ἐλαφρῶς μπαγιάτικο. 8/10
# τὸ αἰνιγματικὸ τέλος τοῦ Μεταξᾶ.
Ἐλλάσων
ἔκδοσις προσφερθεῖσα μὲ τὴν κυριακάτικη Ἑστία. Πολὺ ἐνδιαφέρουσα ἡ ἀναφορὰ στὴν
ὑπόθεση τοῦ Διευθυντοῦ (ἐκείνης τῆς ἐποχῆς) τῆς ἀστυνομίας πόλεων Σ. Παξινοῦ. Ἂν
εἴχομεν σινεματανθρώπους γι’αὐτόνανε θὰ γύριζαν ἔργο καὶ ὄχι γιὰ τὸν κλαψιάρη τὸν
μαμάκια τὸν μισάνθρωπο τὸν ὅλοι μὲ ἐπιβουλεύονται 6/10
# Μεγάλοι ἱδρυτὲς θρησκειῶν συλλογικὸ ἐκδόσεις Παπαδήμα.
Ὀκτὼ
θεολόγοι συγγραφεῖς ἠσχολήθησαν μὲ τὸν Ζωροάστρη (ὁ Φρέντης ὁ Μέρκιουρης ἦταν
πιστὸς τῆς θρησκείας αὐτοῦ), Μωυσῆ, Ἰησοῦ, Μάνη, Μωάμεθ, Νάνακ, Βούδδα,
κομφούκιο, Λάο Τσέ. Ἔ, τοῦ πίστη, κἄτι θὰ ἀξίζει, νομίζω; Καὶ ἤξιζεν. 7/10
# Τρίστραμ Σάντυ.
Τί
πατάτα, γαμῶ τὸν ἀνηψιὸ τοῦ θείου του Τόμπυ! -/-
# Ἐπιχείρηση οὐράνιο τόξο
Μαρῆς
καὶ πάλι. 8/10
#
ἡ πολιτικὴ διαθήκη τοῦ Γ. Παπανδρέου καὶ ἡ ἀντίσταση τοῦ Ἀνδρέα.
Μελετήσατε,
ἀπομνημόνευσατε μερικὰ γιὰ νὰ τὰ ἀναφέρετε στὸν πασόκο ἐξάδελφο ὑμῶν σὲ κἄποιο
οἰκογενειακὸ γεῦμα μὲ πολὺν κόσμο. 8/10
#
Ἐπιχείριση Κοφίνου τοῦ Σπ. Παπαγεωργίου
Ἄλλη
μία ἐπώδυνη πτυχὴ τῆς προσφάτου ἱστορίης τῆς Κύπρου ἀπὸ ἕναν δημοσιογράφο ἐπαΐοντα.
7/10
#
Λαμπέτη τοῦ Φ. Γερμανοῦ.
Τί
νὰ ποῦμε γι’αὐτὸ τὸ πλάσμα. Ἀπὸ τὶς ἐλάχιστες φορὲς ποὺ ἔνοιωσα τόσο ἐπιδραστικὲς
τὶς λέξεις σὲ ἐμένα, τὸ ὑπέρτατο κατὰ τ’ ἄλλα δεῖγμα χόμο σάπιενς. 8/10
#
Νάδα τοῦ Μανσὲτ
Ἄ,
ῥὲ Μανσέτ! Νἄχαμε κι ἄλλα σου! 8/10
#
Ὁ Δολοφόνος τοῦ Σιμενόν.
ἐπρόκειτο
γιὰ ἀρχαιοτάτη, παγκάτη ἔκδοση ἀλλὰ κι ἔτσι ὁ Σιμενὸν φυσάει ναοῦμε. 8/10
#
Ὁ ἀγαπῶν σε Μίτιας.
Ὁ
Καραγάτσης νεαρός, ἐπιστολογραφεῖ καὶ γνωστοποιεῖ σὲ φιλαράκι κολλητὸ γιὰ μιὰ
ποὺ δέντηνε ξέρεις, γιὰ τὴν ἰδιαίτερη δεξιότητά της στὸ μπουκιτσί. 9/10
#
Ὧρες εὐθύνης τοῦ Γ. Ῥάλλη.
Ἡμερολόγιον
ἑνὸς ΠΘ, τοῦ προηγηθέντος τῶν ἐκλογῶν τοῦ 81, ἔτους ὅπου πρωταγωνιστεῖ ἡ ἡττοπάθεια,
οἱ ἐνοχές, οἱ ἀδυναμίες. Χέστες ἐλαφροδεξιοί!
7/10
#
Οἱ ἱεροὶ πολεμιστὲς τοῦ Ἰσλὰμ τοῦ Ἀχμὲντ Ῥασὶντ ἐκδόσεις Ἐνάλιος.
Ἑστιάζει
κυρίως στὶς χῶρες τῆς κεντρικῆς Ἀσίας, ὄχι μόνον σὲ γαζῆδες ἀλλὰ ἀσχολεῖται μὲ
πάμπολλα. Π.χ. Στὸ Κιργιστὰν ὁ κρατικὸς προϋπολογισμὸς γιὰ τὸ 2000 προέβλεπε
μόλις 24.000 δολάρια γιὰ τὴν ἀντιμετώπιση τοῦ AIDS. Ἐπ’ἴσης, ἂλ κάϊντα
σημαίνει: Ἡ Βάσις. 7/10
#
Τὸ 1821 χωρὶς δάφνες καὶ στέφανα τοῦ Β. Τσιμπιδάρου
Μᾶς
μοστράρει τὶς στιγμὲς ποὺ εἶχαν τὰ ῥοῦχα τους οἱ ἀγωνισταί. Ἐνδιαφέρον. 7/10
#
Ἡ Θεσσαλονίκη καὶ ὁ κόσμος τῶν σλάβων
Γοητευτικότατο
τὸ βαλκάνιο, γκαραντί. 8/10
Βούρλα
καὶ Τρούμπα τοῦ Β. Πισιμίση
Εὐχάριστο
ἀνάγνωσμα γιὰ τὰ μπουρδελάδικα τοῦ Πειραιῶς. (Εἶχαν μεγαλώσει πιά, εἶχαν
σιτέψει (γιὰ τὶς τανεσποὺ λέει ὁ συγγραφεὺς) κατὰ τὴν ὁρολογία τῆς Τρούμπας· εἶχαν
γίνει «γκαζιέρες»). Ἀφήνει κενὰ ὅμως γιὰ τὰ πεπραγμένα τοῦ ἕκτου στόλου καὶ τὴν
συμμετοχὴ τῶν ναπτοδιόπων αὐτοῦ εἰς αὔξησιν τοῦ μετοχικοῦ κεφαλείου τῆς ΠΑΕ ΟΣΦΠ. 8/10
#
Τὰ Μυστήρια τοῦ Ἰησοῦ τῶν Freke – Gandy.
Μὲ
συλλογιστικὴ ἐλαφρῶς πρωθυστεριάτη, ἀπὸ μένα ἦταν ὄχι. Οἱ ὅροι ὅμως, κἄποιες ἱστορικὲς
ἀναφορὲς ἦσαν ἐνδιαφέρουσες. 6/10
# Βαλκάνια: ἱστορία κοινωνία τοῦ Βερέμη
Ὁ
Βερέμης ὅταν κινῇται λεύτερα, χωρὶς τσιπάκι μὲ νύχια γαμψερὰ ὥστε νὰ τὸν τσιμπᾷ
καὶ ἀποτρέπει νὰ σπεύδει στὰ (λεγόμενα) ἐθνικιστικὰ πεδία, εἶναι πολὺ δυνατός. Ἐν
πάσῃ περιπτώσει, ἕνα χρήσιμο ἐφόδιο γιὰ τὴν λατρεία μας περὶ τὰ Βαλκάνια. 8/10
# Εἰκόνες ἑλλήνων καὶ τούρκων τοῦ Ἡρ. Μηλλᾶ
Πῶς
μᾶς βλέπουν οἱ τοῦρκοι; Πῶς τοὺς βλέπουμε ἐμεῖς; Πάντως ὁ κάθε γκιαούρης ποὺ
σέβεται τὸν παρελθόν του πρέπει νὰ τὸ διαβάσῃ. 8/10
# Ἀπὸ τὴν πράσινη γραμμὴ στοὺς δύο ἀττίλες τοῦ Μπίτου
Ἀστείρευτη
ἡ βιβλιογραφία περὶ Κύπρου καὶ δὲν τὴν βαριέσαι ποτέ, δὲν ἐπαναμβάνεται. Εἶναι
πάντως δύσκολο νὰ βλέπῃς πόσο τὰ σκατώσαμε. 8/10
# Βαλκάνια οἰκογεωγραφία τῆς ὀργῆς τοῦ Δ. Κωστοπούλου
Ἄλλο
ἕνα περὶ βαλκανίων μὲ πινελιὲς καλλιεπείας, πιὸ ταξιδιωτικό, λίγο πασσὲ (ὄψιμη
δεκαετία 90) ὅπου τὸ βρῇτε, χτυπᾶτε το. 8/10
# Τὸ ἀτύχημα τοῦ Κανταρὲ
Τὸ
ἔχουμε ξαναμελετήσει – μπορεῖ καὶ ὄχι. 7,5/10
# Ὁ Μαιγκρὲ καὶ ὀ ψαρὰς
ἡ
προβλεπομένη δόσις Σιμενὸν
# Ἱστορία τῶν βαλκανικῶν λαῶν τοῦ Rene Ristelhueber
Πάααααλι
βαλκάνιο μὰ καθόλου βάρεμα. Μερσὶ Ῥενέ! 8/10
# Τί λούκι!
Ὁ
Ζὰν Πατρὶκ Μανσὲτ καὶ στὰ (ἂς ποῦμε) ἄκεφά του εἶναι ἀπολαυστικός.
# Ὁ Μαιγκρὲ καὶ ὁ ἥσυχος κλέφτης.
Κι
ἄλλος Σιμενὸν - σιγὰ σιγά, γιὰ ὅλους ἔχομε.
8/10
# Τὸ Χάδι τοῦ Ἀλ. Στεφανίδη.
Καλούλι,
τίμιον ὅπως θὰ ἔλεγον μειράκια τῆς σήμερον, ἀλλὰ τίποτε περισσότερο δὲν ἀνακαλῶ,
τὸ ξεπέταξα σὲ ἀναμονὴ στὸν στοματολόγο, μικρὸ ὄν.
# Ἱστορία Ἑλλάδος ἀπὸ τὰ ἀρχαῖα χρόνια μέχρι τὸ 1071 τοῦ Ἄμαντου.
Πᾶς
εἷς φιλίστωρ δέον νὰ ἔχῃ ἄχαστον τὸν Ἄμαντον. Καὶ γλῶττα στολίδι, οὐχὶ
μαλλιαρή.
# Ῥώσικη Ἑστία, τοῦ Λὲ Καρρέ.
Νομίζω
ὅτι ἅπαξ καὶ ἔχει διαβαστῇ ὁ κρύος ὁ κατάσκοπας, πάντα θὰ νομίζεται παπαριὰ
κάθε ἄλλο του. Τὸ συγκεκριμένο πάντως, νομίζω ὅτι ὄντως ἦτο.
# Βερολινέζικα Χρονικά.
Ὁ
Ῥότ, ὁ ἀγαπούλης μου ὁ καλός, σὲ ἄρθρα ἀπὸ δῶ, σὲ ἄρθρα ἀπὸ κεῖ, ἐν πολλαῖς καὶ
διαφόροις ἐφημερίσιν περιόδῳ Βαϊμάρης.
# Ἱστορία τῆς Μεσογείου συλλογικὸν ἐκδ. Πατάκης
Ἡ
Ἄρτα καὶ τὰ Γιάννενα στὸ βιβλίο αὐτὸ ἢ μᾶλλον ὄχι! Ἡ Ἰσπανία Πορτογαλία Γαλλία Ἰταλία
Κροατία Σλοβενία Ἑλλὰς Μαυροβούνιο Τερκία Λίβανος Συρία Ἰσραὴλ Αἴγυπτος Λιβύη
Μαγκρέμπ. Ἀπὸ τὰ ἀρχαῖα χρόνια μέχρι σήμερα. Μπάνικο.
# Τζένη τοῦ Ζάχου.
Εἶναι
ἀπόλαυση νὰ διαβάζῃς Ζάχο, εἴτε περιγράφει τέρμα ἀπογνώσεις στὴν ἔρημο στὸν Β΄
ΠΠ, εἴτε σὲ χορὸ γαμησιάτικου πάρτυ – μὲ τὴν Τζένυ, ντέ.
# Μύθοι παρεξηγήσεις και ἄβολες καταστάσεις ἐκδόσεις κέδρος
Δὲν
πολυκεφάρω τὰ ἀναθεωρίζοντα τὴν ἱστορία· μοῦ προδίδουν μιὰν ἄνευ μέτρου
στράτευση ἀλλὰ τὸ παρὸν περιέσχε (καὶ) κἄτι μούρλια γιὰ τοὺς μανιάτες (Σαν
επήγα στα Τρίκορφα, είπαμε του Πετρόμπεη να στείλη εις τη Μάνη να φέρη βοήθεια
και μας απεκρίθηκε ότι: «Οι Μανιάτες δεν βγαίνουν αν δεν πλερωθούν». Τότε ήλθαν
πεντακόσιοι Μανιάτες και τους επλέρωσαν όλαι αι επαρχίαι. Θ. Κολοκοτρώνης «Απομνημονεύματα»)
ὁπότε ἐν τάξει καὶ μιὰ χαρά. Νόπανα μανιάτες!
# Τὸ 21 τοῦ Μιχαήλ Περάνθη
Δοκίμια
(ἐλαφρὰ) γιὰ τὴν ἐπανάσταση 7/10
# Ἡ αρχὴ ποὺ δὲν ὁλοκληρώθηκε τῆς Ἀθηνᾶς Κακούρη
Πάλι
περὶ 21, κι αὐτὸ γεμάτο μικρὲς πληροφορίες, τρίβια ἑλληνιστί. 7/10
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]
<< Αρχική σελίδα