Η Α.Μ. ο διϋπνηστήρας!
Βλέπεις μιά διαφήμιση. Προωθεί κάτι καί απευθύνεται σέ κάποιους. Ο τάργετ γρούπης όχι μικρός, καθόλου εξειδικευμένος, εκτός πιά κι άν σήμερα θεωρείται προσόν η γνώση ανάγνωσης (σύκ).
Μιά απλή διαφήμιση εφημερίδος είναι λοιπόν.
Καί βλέπεις τό σποτάκι, νά καταλήγη ώς εξής:
«Εξασφαλίστε την, πρίν εξαντληθή».
Καί αναρωτώμαι:
Μά σέ ποιόν απευθύνεται ο κύριος τής διαφήμισης πού τόσο θαλπωρικώς μάς ζητά νά προνοήσωμε;
Εάν εξαντληθή, από ποιούς θά έχη εξαντληθή; Από κάποιους τσαμπατζήδες οι οποίοι δέν πλερώνουν; Όχι. Από κάποιους πού σκάνε τά 3 έουρος. Αντικειμενικά, αυτός δέν είναι ο σκοπός τής διαφήμισης;
Πείτε μου επίσης, κατά τήν διατύπωση αυτής τής παραίνεσης, κάνει διακρίσεις ο διαφημίζων; Διότι σέ όλους μας δέν πρέπει νά απευθύνεται; Γίνεται μέσω ενός σπότ, νά ζητά τήν προσοχή μόνο τών άς πούμε αργοξυπνιάρηδων κυριακάτικα; Αλλά κι έτσι νά είναι, δεδομένου τού πεπερασμένου αριθμού φύλλων, άν είναι νά εξαντληθούν, θά εξαντληθούν. Γιατί απληστιάζεις κύριε διαφημιστά; Ε, εντάξει, μαγκιά σου καί δικαίωμά σου τούτο, μεγιστοποίησις τού κέρδους γιά. Αλλά τότες, βάλε τίς μηχανές νά τυπώσουν κάνα’μύριο φύλλα, νά’ούμ’.
Εσύ νά πουλήσης θέλεις. Μήν μάς μπερδεύεις, απευθυνόμενος σέ μερίδα υποψηφίων αγοραστών.
Διότι:
Τά εκτυπωθέντα φύλλα είναι αυτά πού είναι.
Καί αυτοί πού θά αγοράσουν είναι αυτοί πού θά αγοράσουν.
Είτε έχουν τήν πρόθεση νά αγοράσουν τήν εφημερίδα τήν στιγμή τής διαφημίσεως είτε όχι.
Αλλά νά ζητάς από τόν Ηλία νά πάη πρώτος στό περίπτερο καί νά στερήση τό φύλλο από τόν Μηνά* είναι μαλακία, δέν έχει νόημα. Νόημα θά είχε εάν έλεγες στό σποτάκι, «Ηλία, μήν ξεχαστείς ρέ μαλάκα, τράβα νά πάρης τήν εφημερίδα, δέν λέει νά τήν απολαύση αυτός ο στρέητ ο Μηνάς». Αλλά έτσι, χωρίς καμιά διάκριση πρός τό αγοραστικό κοινό είναι πολύ ντάμυ νά λές πρίν εξαντληθή, αγόρασον.
Θυμίζει εκείνον τόν κωλόγερα στή «La Peste»*2 πού δουλειά άλλη δέν είχε καί μετέφερε μπιζέλια από τό ένα καθήκι στό άλλο. Καί από τό άλλο στό ένα. Καί τούμπαλιν.
* Ναί ναί! Είναι ο Μηνάς ο Χάρακας!
*2 Έ όχι ρέ στρέητ μου, τί κουλτούρα, τί επίπεδο είν’αυτό!
Μιά απλή διαφήμιση εφημερίδος είναι λοιπόν.
Καί βλέπεις τό σποτάκι, νά καταλήγη ώς εξής:
«Εξασφαλίστε την, πρίν εξαντληθή».
Καί αναρωτώμαι:
Μά σέ ποιόν απευθύνεται ο κύριος τής διαφήμισης πού τόσο θαλπωρικώς μάς ζητά νά προνοήσωμε;
Εάν εξαντληθή, από ποιούς θά έχη εξαντληθή; Από κάποιους τσαμπατζήδες οι οποίοι δέν πλερώνουν; Όχι. Από κάποιους πού σκάνε τά 3 έουρος. Αντικειμενικά, αυτός δέν είναι ο σκοπός τής διαφήμισης;
Πείτε μου επίσης, κατά τήν διατύπωση αυτής τής παραίνεσης, κάνει διακρίσεις ο διαφημίζων; Διότι σέ όλους μας δέν πρέπει νά απευθύνεται; Γίνεται μέσω ενός σπότ, νά ζητά τήν προσοχή μόνο τών άς πούμε αργοξυπνιάρηδων κυριακάτικα; Αλλά κι έτσι νά είναι, δεδομένου τού πεπερασμένου αριθμού φύλλων, άν είναι νά εξαντληθούν, θά εξαντληθούν. Γιατί απληστιάζεις κύριε διαφημιστά; Ε, εντάξει, μαγκιά σου καί δικαίωμά σου τούτο, μεγιστοποίησις τού κέρδους γιά. Αλλά τότες, βάλε τίς μηχανές νά τυπώσουν κάνα’μύριο φύλλα, νά’ούμ’.
Εσύ νά πουλήσης θέλεις. Μήν μάς μπερδεύεις, απευθυνόμενος σέ μερίδα υποψηφίων αγοραστών.
Διότι:
Τά εκτυπωθέντα φύλλα είναι αυτά πού είναι.
Καί αυτοί πού θά αγοράσουν είναι αυτοί πού θά αγοράσουν.
Είτε έχουν τήν πρόθεση νά αγοράσουν τήν εφημερίδα τήν στιγμή τής διαφημίσεως είτε όχι.
Αλλά νά ζητάς από τόν Ηλία νά πάη πρώτος στό περίπτερο καί νά στερήση τό φύλλο από τόν Μηνά* είναι μαλακία, δέν έχει νόημα. Νόημα θά είχε εάν έλεγες στό σποτάκι, «Ηλία, μήν ξεχαστείς ρέ μαλάκα, τράβα νά πάρης τήν εφημερίδα, δέν λέει νά τήν απολαύση αυτός ο στρέητ ο Μηνάς». Αλλά έτσι, χωρίς καμιά διάκριση πρός τό αγοραστικό κοινό είναι πολύ ντάμυ νά λές πρίν εξαντληθή, αγόρασον.
Θυμίζει εκείνον τόν κωλόγερα στή «La Peste»*2 πού δουλειά άλλη δέν είχε καί μετέφερε μπιζέλια από τό ένα καθήκι στό άλλο. Καί από τό άλλο στό ένα. Καί τούμπαλιν.
* Ναί ναί! Είναι ο Μηνάς ο Χάρακας!
*2 Έ όχι ρέ στρέητ μου, τί κουλτούρα, τί επίπεδο είν’αυτό!
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]
<< Αρχική σελίδα